پیش‌فروش ضعیف فیلم‌های نوروزی

در آستانه آغاز سال جدید چهار فیلم جامانده از اکران نوروزی که پیش فروش بلیت‌های خود را در روزهای گذشته آغاز کرده بودند، روی پرده رفتند.

در آستانه آغاز سال جدید چهار فیلم جامانده از اکران نوروزی که پیش فروش بلیت‌های خود را در روزهای گذشته آغاز کرده بودند، روی پرده رفتند.
به گزارش ایسنا، چهار فیلم «روز صفر»، «سگ بند»، «شادروان» و «مرد بازنده» قرار بود همراه با فیلم‌های «قدغن»، «موقعیت مهدی» و «گل به خودی» از ۱۸ اسفندماه به عنوان فیلم های نوروزی اکران شوند، اما با توجه به تاخیری که در اعلام نهایی فیلم‌ها به وجود آمد و نیز تغییراتی که بعضی فیلم‌ها داشتند، این چند فیلم دیرتر به اکران رسیدند و از امروز ۲۵ اسفندماه پذیرای تماشاگران خود خواهند بود.
در روزهای گذشته پیش‌فروش بلیت این فیلم‌ها آغاز شده بود ولی صندلی‌های زیادی  رزرو نشده و هیچ کدام از این چهار فیلم حتی ۵۰ میلیون تومان هم پیش‌فروش نداشتند.


سگ بند
در این باره سعید خانی – پخش کننده فیلم «شادروان – امیدوار است که بعد از روز سوم فروردین ۱۴۰۱ فروش فیلم‌ها رونق بگیرد.
او اضافه کرد:‌ کم بودن پیش‌فروش خیلی هم دور از انتظار نبوده چون بسیاری از مردم اصلاً خبر ندارند که فیلم‌های جدید در سینماها اکران می‌شوند و متاسفانه تلویزیون و شهرداری همراهی مناسبی در این باره برای اطلاع‌رسانی انجام نداده‌اند.
وی درباره اینکه در این روزها بیشتر تبلیغ فیلم «موقعیت مهدی» را – که تولیدی تلویزیون است و قرار است سریال آن هم پخش شود – می‌توان از این رسانه تماشا کرد، گفت: من شخصاً این فیلم را دوست دارم، ولی ای کاش امکان‌های تبلیغاتی برای تمام فیلم‌ها مساوی باشد. دوستان در جشنواره فجر آمدند و فیلم‌های ما را رایگان تماشا کردند و الان برای تبلیغ و اطلاع‌رسانی درست همراهی نمی‌کنند.


مرد بازنده
در حال حاضر با شروع اکران کامل فیلم‌های نوروزی، پخش فیلم‌هایی که پیش از این روی پرده بودند همچون «دینامیت» یا «گشت ۳» که پرفروش‌های سال ۱۴۰۰ نیز هستند،  تمام شده و فقط فیلم‌های «عنکبوت»، «مورچه خوار»، «مستطیل قرمز» و «ترانه‌ای عاشقانه برایم بخوان» مجاز به اکران در نوروز شده‌اند.
براساس اطلاعات سامانه سمفا، تا ساعت ۱۲ ظهر چهارشنبه، ۲۵ اسفند هفت فیلم نوروزی بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بلیت فروخته‌اند.
«سگ بند» (یکی از فنون کشتی پهلوانی) یکی از فیلم‌های جدید اضافه شده به اکران نوروزی به کارگردانی مهران احمدی است که امیر جعفری، بهرام افشاری، مرحوم سیروس گرجستانی، نازنین بیاتی، بهاره کیان افشار، علی تقی پور، ناهید مسلمی، سعید امیر سلیمانی، میرطاهر مظلومی، مرحوم عزت الله مهرآوران، سیامک صفری، امین فصیح و مهران احمدی بازیگران آن هستند.
«روز صفر» هم به کارگردانی سعید ملکان یک فیلم پلیسی – امنیتی است که دو سال قبل در جشنواره فجر بود و امیر جدیدی و ساعد سهیلی از بازیگران اصلی آن هستند.


روز صفر
«مرد بازنده» آخرین ساخته محمدحسین مهدویان در جشنواره فجر امسال به نمایش درآمد. در این فیلم پلیسی – جنایی جواد عزتی نقش اصلی را ایفا می‌کند و رعنا آزادی‌ور، آناهیتا درگاهی، بابک کریمی، امیر دژاکام، مهدی زمین‌پرداز و شبنم قربانی از دیگر بازیگرانش هستند.
«شادروان» به کارگردانی حسین نمازی هم از فیلم‌های جشنواره فجر امسال بود که رگه‌هایی از طنز داشت و سینا مهراد، نازنین بیاتی، رویا تیموریان، گلاره عباسی و بهرنگ علوی از بازیگران اصلی آن هستند.
«موقعیت مهدی» به کارگردانی هادی حجازی‌فر، «قدغن» به کارگردانی مجید مافی و «گل به خودی» به کارگردانی احمد تجری دیگر فیلم‌های نوروزی هستند که از هفته گذشته روی پرده رفته‌اند.