پیرترین ستاره‌های هالیوود که هنوز هم فیلم بازی می‌کنند

ما هر ساله شاهد از دنیا رفتن چهره‌های محبوب هالیوود هستیم، اما هستند کسانی که با وجود سن بالای ۹۰ سال هنوز زنده‌اند و برخی از آنها مشغول فعالیت‌های سینمایی خود هم هستند.

آیا می‌دانستید که بازیگران بسیاری از دوران طلایی هالیوود هنوز هم در هالیوود حضور دارند؟ یا اینکه واقعاً چند بازیگر فعال بالای ۹۰ سال و برخی حتی بالای ۱۰۰ سال زنده‌اند؟ در ادامه مطلب با این ستاره‌های کهنه‌کار هالیوود که هنوز زنده هستند آشنا شوید.

سوفیا لورن

این ستاره سینمای ایتالیایی فعالیت حرفه‌ای طولانی و موفقی داشته است که از اوایل دهه ۵۰ شروع شد. او اکنون ۸۷ سال دارد و هنوز هم کار می‌کند. سوفیا لورن در سال ۲۰۲۰، او در فیلم «زندگی پیش رو» بازی کرد.

 

کلینت ایستوود

بازیگر و کارگردان مشهور که کار خود را در اواسط دهه ۵۰ شروع کرد، هنوز هم یکی از بزرگ‌ترین ستاره‌های هالیوود است. این بازیگر نقش‌های ماندگار متعددی در کارنامه خود دارد، از فیلم‌های «هری کثیف» گرفته تا فیلم برنده اسکار «عزیز میلیون دلاری» (۲۰۰۴). او اکنون ۹۱ سال سن دارد.

 

اوا ماری سنت

این بازیگر برنده اسکار در ۷۵ سال گذشته در حرفه خود بسیار موفق بوده است. او بیشتر برای نقش‌هایش در «در ساحل» (۱۹۵۴) و «شمال از شمال غرب» (۱۹۵۹) آلفرد هیچکاک شناخته‌شده است. ایوا اکنون ۹۷ ساله است.

 

مل بروکس

این بازیگر، نویسنده و تهیه‌کننده در جنگ جهانی دوم حضور داشته که سن او در چهره‌اش هم مشخص است. او که در اواسط دهه ۹۰ زندگی‌اش است و هنوز کار می‌کند، کارش را در اواخر دهه ۴۰ در شو بیز شروع کرد.

 

کیم نواک

احتمالاً بازیگر کهنه‌کار فیلم تریلر «سرگیجه» (۱۹۵۸) آلفرد هیچکاک را به خاطر دارید. این بازیگر اکنون ۸۹ ساله است.

 

باب نیوهارت

این کمدین و بازیگر مشهور از اولین حضورش در تلویزیون در سال ۱۹۵۹ ما را به خنده انداخته است. اخیراً او در نقش آرتور جفریس/ پروفسور پروتون در سریال «نظریه انفجار بزرگ» و «شلدون جوان»، یا در نقش پاپا الف در فیلم «الف» (۲۰۰۳) بازی کرده است. او اکنون ۹۲ سال سن دارد.

 

تیپی هدرن

این بازیگر یکی از بازیگران مورد علاقه آلفرد هیچکاک کارگردان بود که در بسیاری از فیلم‌های او بازی کرد که معروف‌ترین آن‌ها در «پرندگان» (۱۹۶۳) بود. او اکنون ۹۲ ساله است.

 

مارشا هانت

بازیگر ۱۰۴ ساله کهنه‌کار از عصر طلایی هالیوود که بیشتر به خاطر بازی در نقش مری بنت در فیلم «غرور و تعصب» (۱۹۴۰) شناخته می‌شود.

 

گنا رولندز

این هنرپیشه با جان کاساوتیس کارگردان ازدواج کرده بود و در ۱۰ فیلم او بازی کرد. اگرچه احتمالا بهترین فیلم او را از «دفترچه یادداشت» (۲۰۰۴) به یاد دارید. او حرفه بازیگری خود را در اواسط دهه ۵۰ آغاز کرد و آخرین حضورش روی پرده سینما در سال ۲۰۱۷ بود. او اکنون ۹۱ سال سن دارد.

 

کاترین بومونت

بومونت یکی از شناخته‌شده‌ترین صداهای دیزنی است، از جمله صدای آلیس در «آلیس در سرزمین عجایب» (۱۹۵۱) و وندی دارلینگ در «پیتر پن» (۱۹۵۳). او اکنون ۸۳ سال سن دارد.

 

آنجلا لنزبری

او یک بازیگر بسیار موفق است که شروع کارش به اواسط دهه ۴۰ باز می‌گردد. او که در اواسط دهه ۹۰ زندگی خود به سر می‌برد، تاکنون چندین نقش ماندگار بازی کرد است، از جمله در نقش خانم النور شاو ایزلین در «نامزد منچوری» (۱۹۶۲)، و جسیکا فلچر در «قتل، او نوشت» (۱۹۸۴-۱۹۹۶). او اکنون ۹۶ ساله است.