پنج سریال برتر کره‌ای

محبوبیت جهانی سریال‌های کره‌ای سبب شد تا نتفلیکس از سال ۲۰۱۸ فعالیت جدی‌تری را در زمینه تولید و پخش سریال‌های کره‌ای آغاز کند. در این مطلب به معرفی ۵ سریال پرمخاطب و محبوب کره‌ای پرداخته‌ایم.

محبوبیت جهانی سریال‌های کره‌ای سبب شد تا نتفلیکس از سال ۲۰۱۸ فعالیت جدی‌تری را در زمینه تولید و پخش سریال‌های کره‌ای آغاز کند. در این مطلب به معرفی ۵ سریال پرمخاطب و محبوب کره‌ای پرداخته‌ایم.

آقای آفتاب ۲۰۱۸

«آقای آفتاب» سریال کره‌ای ساخته شده در سال ۲۰۱۸ است. کیم ائون سوک، نویسندگی و لی ائون بوک، کارگردانی این سریال را عهده‌دار بوده‌اند. موضوع داستان این سریال در هانسئونگ (سئول امروزی) می‌گذرد و داستان فعالان سیاسی‌ای را که برای استقلال کره در حال مبارزه هستند، روایت می‌کند.

 

این سریال از طریق شبکه تی وی ان، در کره و توسط نتفلیکس در عرصه بین‌المللی پخش شد. «آقای آفتاب» ششمین سریال پربیننده کره‌ای در تاریخ تلویزیون‌های کابلی است. منتقدان، این سریال را به‌خاطر فیلمبرداری و روایت داستانی ستوده‌اند، اما در عین حال به‌دلیل ترسیم غیردقیق وقایع تاریخی مورد انتقاد قرار داده‌اند.

سقوط روی تو ۲۰۱۹

این سریال، پربیننده‌ترین سریال شبکه تی‌وی‌ان و سومین سریال پربیننده کره‌ای تاریخ تلویزیون‌های کابلی محسوب می‌شود. پارک جی‌یون، نگارش سناریو و لی جونگ‌هیو، کارگردانی این سریال را عهده‌دار بوده‌اند. این سریال از ۱۴ دسامبر ۲۰۱۹ تا ۱۶ فوریه سال ۲۰۲۰ از شبکه تی‌وی‌ان در کره‌جنوبی و از طریق نتفلیکس پخش بین‌المللی شد.

 

این سریال داستان زنی به نام سون سی ری را روایت می‌کند که سوار بر پاراگلایدر می‌شود، اما وزش ناگهانی باد باعث می‌شود به‌طور اشتباهی از مرز کره‌شمالی گذشته و در خاک این کشور فرود آید. او در ادامه توسط یک افسر ارتش کره‌شمالی پیدا می‌شود، اما این افسر به جای تحویل دادن وی، تصمیم می‌گیرد به او کمک کند که به کشورش کره‌جنوبی برگردد. در این میان این دو عاشق یکدیگر می‌شوند.

سرزمین پادشاهی ۲۰۱۹

«سرزمین پادشاهی» سریال تلویزیونی ترسناک و سیاسی کره‌ای به نویسندگی کیم‌ایئون هی و به کارگردانی کیم‌سئونگ‌هون و پارک این جه است. منتقدان، این سریال را از بهترین سریال‌های ترسناک کره‌ای ارزیابی کرده‌اند. «سرزمین پادشاهی» نخستین سریال کره‌ای غیراقتباسی ساخت نتفلیکس است.

 

داستان این سریال در دوران تاریخی پادشاهی جوسئون می‌گذرد و داستان شاهزاده‌ای را روایت می‌کند که در حال تحقیق روی منبع بیماری طاعونی است که در سراسر کشورش شیوع یافته و بسیاری بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند. این سریال با اقتباس از داستان کمیک «سرزمین پادشاهی خدایان» اثر کیم ائون هی ساخته شده است.

زمانی که درخت کاملیا شکوفه می‌دهد ۲۰۱۹

«زمانی که درخت کاملیا شکوفه می‌دهد» سریال رمانتیک و ترسناک کره‌ای با بازی گونگ هیو جین، کانگ‌ها نئول و کیم چی سئوک است. هر قسمت این سریال از طریق کی بی‌سی ۲ در کره‌جنوبی و نتفلیکس در آسیا پاسیفیک و کشور‌های انگلیسی پخش شد. «زمانی که درخت کاملیا شکوفه داد»، لقب پربیننده‌ترین سریال کره‌ای در شرق آسیا را به‌خود اختصاص داد.

 

منتقدان و تماشاگران، این سریال را به‌دلیل بازی بازیگران و داستان واقع‌نگرایانه‌اش و اینکه در برگیرنده ترکیبی از ژانر‌های رمانتیک، ترسناک و کمدی است، ستوده‌اند. این سریال علاوه بر جایزه‌های بی‌شمار، برنده جایزه بزرگ برای تلویزیون از پنجاه‌و‌ششمین دوره مراسم جوایز هنری بائکسانگ نیز شده است.

کلاس ایته وون ۲۰۲۰

«کلاس ایته وون» سریالی کره‌ای است که در سال ۲۰۲۰ ساخته شد. این سریال با اقتباس از یک‌سری داستان‌های کمیک به همین نام ساخته شده است. پخش این سریال از ۲۱ مارس ۲۰۲۰ از شبکه جی‌بی‌تی‌سی در کره شروع شد و نتفلیکس پخش جهانی آن را برعهده گرفت.

 

«کلاس‌ایته وون» جایزه بهترین سریال را در بیست‌و‌پنجمین دوره جوایز سریال‌های آسیایی دریافت کرد. این سریال، داستان دانش‌آموزی را روایت می‌کند که به‌دلیل قلدری و دعوای زیاد از مدرسه اخراج شده و در همین زمان پدرش بر اثر تصادف کشته می‌شود.