پنج بازیگر کودک که شما را شوکه خواهند کرد

برخی از بازیگران از همان کودکی و به سرعت تبدیل به ستاره می‌شوند.

ممکن است سال‌های زیادی طول بکشد تا بازیگران بتوانند هنر خود را کامل کرده و کاراکتری ماندگار از خود به یادگار بگذارند. اما برای برخی از بازیگران این اتفاق در همان سنین کودکی و جوانی رخ می‌دهد. انتخاب بازیگران کودک همیشه فرآیندی پرمخاطره و منحصر به فرد است، به خصوص اگر نقشی محوری داشته باشند.

با این حال، برخی از بهترین و به یاد ماندنی‌ترین بازی‌های فیلم از کودکان به جا مانده است. به لطف ترکیبی از اعتماد به نفس و جذابیت، بسیاری از بازیگران کودک و جوان در طول سال‌های مختلف بازی‌های باورنکردنی ارائه کرده‌اند که با استعداد همبازی‌های بزرگسال‌شان مطابقت داشته و گاهی اوقات از آن‌ها هم فراتر رفت. اگر این بازی است که آن‌ها اکنون می‌توانند انجام دهند، دیدن اینکه در آینده چه کاری از آن‌ها ساخته است، شگفت انگیز خواهد بود. در ادامه به معرفی پنج بازیگر کودک با استعداد می‌پردازیم.

 جیکوب ترمبلی – اتاق (Room)

یکی از پرکارترین بازیگران کودک دهه گذشته، جیکوب ترمبلی است. او برای اولین بار در سال ۲۰۱۵ در نقش جک در فیلم «اتاق» توجه‌ها را به خود جلب کرد. این فیلم داستان پسر جوانی را دنبال می‌کند که به همراه مادرش (بری لارسون) پس از هفت سال از اسارت مردی دیوانه فرار کرده و برای اولین بار دنیای بیرون را تجربه می‌کنند.

ترمبلی در نقش جک کوچولو قلب فیلم است و طبیعت شیرین، معصومیت و کنجکاوی پسر بچه‌ای معصوم را به خوبی به تصویر می‌کشد. بری لارسون به‌ خاطر بازی در نقش اصلی این فیلم برنده‌ی جایزه اسکار شد، اما ترمبلی به اندازه هم‌بازی‌اش در این فیلم خوش درخشید.

 

 

بروکلین پرینس – پروژه فلوریدا (The Florida Project)

بروکلین پرینس در فیلم «پروژه فلوریدا»، نقش مون، کودکی شش ساله با چشمان گشاد را بازی کرد. این فیلم در تابستان اتفاق می‌افتد و مون در یک متل ارزان قیمت با مادرش (بریا وینایت) زندگی می‌کند و با دوستانش درگیر شیطنت و شگفتی‌های دوران کودکی می‌شود.

پرینس در نقش مون شایسته‌ی ستایش و در عین حال از نظر احساسی جذاب است. او به قدری طبیعی بازی می‌کند که فراموش خواهید کرد در حال تماشای یک کودک شش ساله هستید. او سبکی و همدلی را برای داستان غم انگیز فیلم به ارمغان می‌آورد و از دید بی‌گناه یک کودک معصوم آن را روایت می‌کند.

 

مکالی کالکین – تنها در خانه (Home Alone)

مکالی کالکین در نقش کوین مک کالیستر در فیلم کلاسیک «تنها در خانه» به نماد دهه‌ی ۹۰ تبدیل شد. در این کمدی خانوادگی که به قلم جان هیوز نوشته شده است، کوین به طور تصادفی توسط خانواده‌اش در تعطیلات رها می‌شود و باید از خانه خود در برابر دو دزد ناشی دفاع کند.

کالکین در نقش کوین بسیار باهوش و سرگرم کننده ظاهر شد و تصور اینکه شخص دیگری در این نقش باشد را سخت کرد. جذابیت و کارهای کمدی او، با حالات به یاد ماندنی‌ چهره‌اش، بینندگان را سخت طرفدار خود کرد. کوین می‌توانست یک فاجعه در دستان اشتباه باشد، اما کالکین که بهترین انتخاب بود، خلاف آن را ثابت کرد.

 

 

آلن کیم – میناری (Minari)

«میناری» از تحسین‌شده‌ترین فیلم‌های سال ۲۰۲۰ بود و بخش بزرگی از آن به لطف ستاره‌ی خردسالش، آلن کیم است. کیم نقش دیوید، پسر والدین کره‌ای-آمریکایی را در این درام بازی می‌کند که درباره‌ی معنای خانه، خانواده و رویای آمریکایی است.

کیم در زمان بازی در «میناری» تنها هفت سال داشت و به لطف حضور دوست داشتنی و جذابش در طول فیلم، قلب تماشاگران را ربود. این بازیگر برای بازی خود برنده جایزه منتخب منتقدان شد و در حالی که گریان بود این جایزه را دریافت کرد.

 

 تام هالند – غیرممکن (The Impossible)

تام هالند قبل از اینکه به عنوان پیتر پارکر در دنیای سینمایی مارول جا بیافتد، با بازی خود در فیلم «غیرممکن» در سال ۲۰۱۲  به صورت جدی وارد سینما شد. این فیلم فاجعه‌ای، بر اساس سونامی واقعی اقیانوس هند در سال ۲۰۰۴ است و هالند نقش پسربچه‌ی خانواده‌ای را بازی می‌کند که در زمان وقوع سونامی آن‌جا حضور داشتند.

هالند مجبور شد چند صحنه‌ی فوق‌العاده دلخراش و احساسی و نیز چندین سکانس که می‌توانستند از نظر جسمی مضر باشند بازی کند. او با بازی در این فیلم اعتبار زیادی به دست آورد و جای تعجب نیست که به عنوان مرد عنکبوتی بعدی انتخاب شد.