پردرآمد‌ترین بازیگران سینما در سال ۲۰۲۱

با بررسی دستمزد بازیگران هالیوود در سال ۲۰۲۱، دنیل کریگ بالاتر از دواین جانسون قرار گرفت.

به نقل از ورایتی، در دهه‌های گذشته، ستارگان هالیوود با دستیابی به صدر جدول فروش به فهرست بازیگران طراز اول راه پیدا می‌کردند و جایگاهی تثبیت شده داشتند؛ اما امروز موفقیت با بینندگان نتفلیکس یا اچ‌بی‌او مکس سنجیده می‌شود.

انقلاب دیجیتال، همانگونه که ورایتی در گزارش جدیدی نوشته مسائل بسیاری را تغییر داده؛ اما ستارگان سینما همچنان دستمزد‌های هنگفت دریافت می‌کنند و اغلب با پخش فیلم‌ها از پلتفرم‌های دیجیتال به جای اکران در سالن‌های سینما به رقم‌های بالاتری می‌رسند.

از سال ۱۹۹۶ دریافت دستمزد ۲۰ میلیون دلاری برای هر فیلم استاندارد هالیوود بود، وقتی که «جیم کری» با فیلم‌هایی نظیر «مرد کابلی» می‌درخشید.

این رقم همچنان برای عناوینی مانند «شهر گمشده دی» با بازی ساندرا بولاک محصول پارامونت یا «قطار سریع‌السیر» با بازی برد پیت محصول سونی و «ثور: عشق و تندر» با بازی کریس همسورث محصول دیزنی که قرار است تنها در سالن‌های سینما اکران شوند، پرداخت می‌شود.

این در حالی است که «کریس پاین» برای فیلم «سیاه‌چال‌ها و اژدهایان» ۱۱.۵ میلیون دلار و «رابرت پتینسون» برای «بتمن» طبق اعلام «ورایتی» ۳ میلیون دلار دریافت کرده‌اند.

استودیوهایی چون نتفلیکس و آمازون با پیشنهاد‌های نجومی خود قواعد و استاندارد‌ها را تغییر دادند.

«دنیل کریگ» برای دو دنباله «چاقوکشی» نتفلیکس به کارگردانی «رایان جانسون» ۱۰۰ میلیون دلار دریافت کرده است. این استاندارد‌های جدید باعث شده که پیش‌پرداخت‌ها به شکل چشمگیری افزایش پیدا کند.

برای مثال، «دواین جانسون» برای بایز در فیلم ماجراجویانه «رد وان» ۳۰ میلیون دلار دریافت کرده، در حالی که این دستمزد ممکن است تا ۵۰ میلیون دلار افزایش پیدا کند. «لئوناردو دی‌کاپریو» نیز برای بازی در کمدی «بالا را نگاه نکن» به کارگردانی «آدام مکی» در کنار «جنیفر لارنس» ۲۵ میلیون دلار؛ «جولیا رابرتس» برای تریلر «دنیا را پشت سر بگذار» ۲۵ میلیون دلار و «رایان گاسلینگ» برای تریلر جاسوسی «مرد خاکستری» نت‌فلیکس ۲۰ میلیون دلار دریافت کرده است.

«ورایتی» می‌گوید برادران وارنر هم برای دو فیلم «چیز‌های کوچک» و «شاه ریچارد» که همزمان باید با اکران در سالن‌های سینما از اچ‌بی‌او مکس پخش می‌شدند، به «دنزل واشینگتن» و «ویل اسمیت» ۴۰ میلیون دلار پرداخت کرده است.

«کیانو ریوز» هم برای «ماتریکس ۴» ۱۲ تا ۱۴ میلیون دلار دریافت کرده و آمازون به «مایکل بی. جوردن» برای «بدون پشیمانی» ۱۵ میلیون دلار پرداخت کرده است.

«تام کروز» هم یکی از ستارگانی است که پیش از اکران فیلم‌هایش بخشی از دستمزدش را از استودیو‌ها می‌گرفت. او برای «تاپ گان: ماوریک» کمپانی پارامونت ۱۳ میلیون دلار دریافت کرده، اما این رقم با اکران فیلم و پرفروش شدنش افزایش زیادی خواهد داشت.

در ادامه فهرست پردرآمد‌ترین بازیگران هالیوود در سال ۲۰۲۱ ببینید:

 

دنیل کریگ، دنباله‌های چاقوکشی (Knives Out) – ۱۰۰ میلیون دلار

دووین جانسون، رد وان (Red One) – ۵۰ میلیون دلار

ویل اسمیت، شاه ریچارد (King Richard) – ۴۰ میلیون دلار

دنزل واشینگتن، چیز‌های کوچک (The Little Things) – ۴۰ میلیون دلار

لئوناردو دی‌کاپریو، بالا را نگاه نکن (Don’t Look Up) – ۳۰ میلیون دلار

مارک والبرگ، محرمانه اسپنسر (Spenser Confidential) – ۳۰ میلیون دلار

جنیفر لارنس، بالا را نگاه نکن (Don’t Look Up) – ۲۵ میلیون دلار

جولیا رابرتس، دنیا را پشت سر بگذار (Leave the World Behind) – ۲۵ میلیون دلار

سندرا بولاک، شهر گمشده دی (The Los City of D) – ۲۰ میلیون دلار

رایان گاسلینگ، مرد خاکستری (The Grey Man) – ۲۰ میلیون دلار

کریس همسورث، ثور: عشق و تندر (Thor: Love and Thunder) – ۲۰ میلیون دلار

برد پیت، قطار سریع‌السیر (Bullet Train) – ۲۰ میلیون دلار

مایکل بی. جوردن، بدون پشیمانی (Without Remorse) – ۱۵ میلیون دلار

تام کروز، تاپ گان: ماوریک (Top Gun: Maverick) – ۱۳ میلیون دلار

کیانو ریوز، ماتریکس ۴ (The Matrix ۴) – ۱۲ تا ۱۴ میلیون دلار

کریس پاین، سیاه‌چال‌ها و اژدهایان (Dungeons and Dragons) – ۱۱.۵ میلیون دلار

رابرت پتینسون، بتمن (The Batman) – ۳ میلیون دلار