پاسخ وزیر ورزش ایتالیا به ادعاهای جنجالی مدیر لاتزیو

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در روزهایی که ایتالیا یکی از مرگبارترین برهه‌های تاریخی خود را تجربه می‌کند و بحران شیوع کرونا این کشور را با چالشی بی‌سابقه مواجه کرده است، پاسخ دادن به ادعاها و اظهارات جنجالی رؤسای باشگاه لاتزیو هم بر دردسرهای مسئولان این کشور اضافه کرده است.

روز گذشته (دوشنبه) ایگلی تاره مدیراجرایی باشگاه لاتزیو در تأیید اظهارات مارکو پارولو هافبک ایتالیایی این تیم، گفت که میان فوتبالیست‌های شاغل در لیگ ایتالیا تبعیض صورت می‌گیرد و از سکوت دو باشگاه یوونتوس و اینتر و عدم موضع‌گیری آنها در خصوص لزوم از سرگیری یا نیمه تمام ماندن لیگ انتقاد کرد.

تاره که تیمش با تنها یک امتیاز کمتر از یوونتوس در رده دوم جدول سری A قرار دارد، به رادیو لاتزیواستایل گفت: همه ما غافلگیر شده‌ایم. با همه تصمیماتی که دولت ایتالیا اتخاذ کرده بود احترام گذاشته‌ایم اما قرار بود 4 می زمان از سرگیری تمرینات باشد. احساس می‌کنیم که در حق‌مان اجحاف شده است. من صحبت‌های وزیر ورزش را شنیدم که گفت به فکر سلامت مردم و حفاظت از آنهاست اما اگر اینطور است چرا به آنها اجازه داده می‌شود که در کنار هم در پارک‌ها بدوند و ورزش کنند و به ما اجازه نمی‌دهند که در مراکز تمرینی خودمان آن هم با رعایت تمامی معیار‌های بهداشتی تمرین کنیم. دو ماه است که جلوی همه فعالیت‌های ورزشی گرفته شده که این مدت طولانی سبب شده از رغیب لازم برای از سر گیری فصل کاسته شود. نمی‌دانم هدف از این کار چیست اما قطعاً به فوتبال کمک نمی‌کند تصمیم وزیر ورزش تبعات بد خواهد داشت. آنها دارند ما را از دوباره بازی کردن منع می‌کنند.

تاره افزود: ما خودمان حواس‌مان به اوضاع هست اما این وضعیتی که برای فوتبال هم ساخته شده خوب نیست. فوتبال برای کشور یک عامل اجتماعی بسیار مهم است. ما نخواسته‌ایم که استادیوم‌ها پر از جمعیت باشند. فقط می‌خواهم که فصل به پایان برسد و به قوانین هم احترام می‌گذاریم. ما در این فصل شانس کسب قهرمانی را به دست آورده‌ایم اما هنوز 12 بازی دیگر مانده است. اما از آن مهمتر این است که ما می‌خواهیم فصل به خاطر سیستم فوتبال ایتالیا به پایان برسد. در آلمان رئیس اتحادیه فوتبال و رؤسای باشگاه‌های بزرگ همگی درباره از سر گیری فصل موضع‌شان را مشخص کرده‌اند و گفته‌اند که می‌خواهند فوتبال ادامه داشته باشد. در مورد ایتالیا اما این موضوع صدق نمی‌کند و من نمی‌فهمم چرا تیم‌هایی مانند یوونتوس و اینتر موضع‌شان را مشخص نمی‌کنند. با این حال شکی نداریم که پروتکل‌ها باید رعایت شوند.

 

اظهارات تاره با واکنش وینچنزو اسپادافورا، وزیر ورزش ایتالیا مواجه شد و او ادعای مدیر ورزشی لاتزیو را مسخره دانست. او در یک پیام زنده ویدئویی در فیس‌بوک گفت: از سرگرفتن فصل باید به صورت تدریجی صورت بگیرد. اگر قرار به نظرسنجی باشد، آمارها می‌گویند که بسیاری عقیده دارند فوتبال باید در همین مقطع به پایان برسد. من اما کسی نیستم که تحت تأثیر ابراز عقاید دیگران تصمیم‌گیری کنم. من احساسی و بسته به جو موجود تصمیم نمی‌گیرم. برای ما خیلی راحت‌تر بود که همان اول فوراً فصل را مختومه اعلام کنیم و جامعه علمی کشور هم با آن موافقت می‌کرد اما ادامه پیدا کردن فوتبال برای کشور مسئله بسیار مهمی است هرچند این کار هم باید در امنیت کامل صورت بگیرد. اینکه میان مواضع نخست وزیر کونته و من هم اختلاف وجود دارد به هیچ عنوان درست نیست. ادعای وجود یک توطئه علیه سری A هم مسخره است و هر کسی هم چنین چیزی می‌گوید خودش همانقدر مسخره است. ما تلاش کرده‌ایم که تمرینات از 18 می از سر گرفته شوند اما این بدان معنا نیست که بازی‌های لیگ‌ هم حتماً از سر گرفته می‌شوند.

انتهای پیام/

 

منبع مطلب: خبرگزاری تسنیم