وزیر ورزش ایتالیا: بعید است سری A در ابتدای ماه مِی آغاز شود

به گزارش خبرگزاری تسنیم، برگزاری مسابقات سری A ایتالیا مانند بسیاری از لیگ‌های سراسر جهان به علت شیوع ویروس کرونا (کووید 19) به حالت تعلیق در آمده است. اخیراً گفته شده که ممکن است لیگ دسته اول ایتالیا از  3 مِی (14 اردیبهشت) از سرگرفته شود، اما وزیر ورزش ایتالیا اعتقاد دارد برگزاری مسابقات سری A در آغاز ماه مِی بیش از حد خوش‌بینانه است.

ویروس کووید 19 تاکنون جان بیش از 24 هزار نفر را در سراسر جهان گرفته است. کشور ایتالیا که در حال حاضر در قرنطینه است به شدت از شیوع این ویروس ضربه خورده و تاکنون بیش از 80 هزار نفر به این ویروس مبتلا شده‌ و از این بین 8200 نفر جان خود را از دست داده‌اند.

وینچنزو اسپادافورا، وزیر ورزش ایتالیا در گفت‌وگو با برنامه «Chi l’ha visto» از شبکه تلویزیونی «رای 3» ایتالیا گفت: با توجه به اینکه تحولات اورژانس سلامت بسیار خوش‌بینانه بوده است، فکر می‌کنیم که بتوانیم مسابقات ورزشی را از اواخر ماه آوریل یا از اوایل ماه مِی از سر بگیریم. اگر این اتفاق رخ دهد باز هم بازی‌ها پشت درهای بسته برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: به غیر از این هم نمی‌شود به چیز دیگری فکر کرد، اما در مورد آغاز مسابقات در تاریخ 3 مِی نیز شک و تردیدهایی دارم. متأسفانه اورژانس پزشکی دائماً مرتبط با تکامل آن است. باید تصمیمات خود را خیلی سریع با این بیماری همه‌گیر تطبیق دهیم. انتخاب نهایی برای زمان از سرگیری مسابقات سری A برعهده فدراسیون فوتبال ایتالیا است، اما بعید به نظر می‌رسد که این مسابقات در آغاز ماه مِی از سرگرفته شود.

وزیر ورزش ایتالیا تصریح کرد: فدراسیون فوتبال ایتالیا ممکن است تصمیم به تعویق بازی‌ها تا اواخر تابستان بگیرد و من هم خبر پیشنهاد از سرگیری بازی‌های سری A در ماه‌های جولای و آگوست را خواندم، اما باید بگویم که شرایط پیچیده است. از این گذشته، نهادهای جهانی فوتبال برای درک شرایط اضطراری، فرصت بیشتری به ما داده‌اند و اکنون تصور می‌کنم با احتیاط لازم به پیش خواهیم رفت.

گابریله گراوینا، رئیس فدراسیون فوتبال ایتالیا اما امیدوار است که بازی‌های سری A ایتالیا از ماه جولای یا آگوست از سرگرفته شود و تأکید کرد هر کاری که لازم باشد را انجام خواهد داد تا این مسابقات دوباره شروع شود.

انتهای پیام/

منبع مطلب: خبرگزاری تسنیم