واکنش‌های به تعطیلی لیگ هلند؛ از رسوایی بزرگ تا تهدید به شکایت

به گزارش خبرگزاری تسنیم‏‏‏‏‏‏‏‏، پس از اعلام تعطیلی و لغو فصل جاری رقابت‌های لیگ هلند‏‎ مدیران برخی تیم‌ها به این اتفاق واکنش منفی نشان دادند.

هنک دی‌یونگ، سرمربی تیم هلندی کامبور که در لیگ دسته دوم این کشور حضور دارد  با انتقاد شدید از تصمیم فدراسیون فوتبال این کشور آن را یک رسوایی بزرگ اتفاق در تاریخ فوتبال این کشور خواند.

در نتیجه تصمیم امروز فدراسیون فوتبال هلند، با تعطیلی لیگ‌های دسته یک و دسته دوی این کشور، جایگاه تیم‌ها بر اساس موقعیت امروزشان در جدول ثابت می‌ماند اما در هر2 لیگ قهرمانی معرفی نشده و هیچ تیمی صعود یا سقوط نخواهد کرد. کامبور از جمله تیم‌های است که در حال حاضر نامزد اصلی صعود به لیگ دسته اول محسوب می‌شود.کامبور در حال حاضر با اختلاف 11 امتیازی با تیم سوم جدول لیگ دسته دوی هلند در جایگاه دوم قرار دارد و در واقع صعودش به لیگ دسته یک قطعی به نظر می‌رسید.

سرمربی این تیم هلندی در این باره گفت: این تصمیم یک رسوایی است.  همیشه به مردم خوش‌بین هستم و احترام می‌گذارم اما این تصمیم واقعا شایسته ورزش فوتبال نیست.11  امتیاز با تیم بعدی فاصله داشتیم و شکی وجود نداشت که صعود می‌‌کنیم اما این حق را از ما گرفتند.

 همچنین باشگاه اوترخت که با این تصمیم فرصت حضور در لیگ اروپای فصل آینده را از دست داده‏ می‌گوید این تصمیم را نخواهد پذیرفت و شکایت قانونی خواهد کرد.

 اوترخت می‌توانست با پیروزی مقابل فاینورد در فینال جام  حذفی این کشور، جواز صعود به لیگ اروپا را به دست بیاورد اما فینال جام حذفی هم بر اساس اعلام فدراسیون، مثل سایر مسابقات فوتبال در این کشور لغو شده است.

باشگاه اوترخت در بیانیه‌ای اعلام کرد: باشگاه اف‌سی اوترخت برنامه اعلامی فدراسیون برای توزیع سهمیه‌های اروپایی هلند را نخواهد پذیرفت. باشگاه ما بدون تردید علیه این تصمیم اقدام خواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع مطلب: خبرگزاری تسنیم