هرگز این دروغ‌های سینمایی مرگبار را باور نکنید!

در فیلم‌های سینمایی اتفاقاتی به دروغ‌ به تصویر کشیده می‌شوند که ممکن است در دنیای واقعی برای شما مشکل ساز شوند.

به نقل از لیست ورس، بسیاری از مواردی که در فیلم‌ها اتفاق می‌افتند از یک فرمول خاص پیروی می‌کنند. این اتفاق همیشه چیز بدی نیست؛ زیرا به این ترتیب پیش از آنکه اتفاقی مهم در فیلم‌ها بیفتد و یا کسی در شرف کشته شدن باشد، شما می‌توانید از آن‌ها با خبر شوید. تنها مشکل این است که در دنیای واقعی، بسیاری از این دروغ‌های سینمایی می‌توانند برای سلامتی شما خطرناک باشند. اگرچه که بعید است در این موقعیت‌ها قرار بگیرید اما، آمادگی برای آن‌ها ضرری ندارد!

فرود در سطل زباله شما را از ارتفاع نجات می‌دهد

 

برای هر کسی که بازی ویدئویی Assassin’s Creed را تجربه کرده باشد، افتادن در سطل زباله معادل سقوط ارتفاع ۳۰ متری روی تپه‌ای از علوفه خشک و زنده ماندن است. با در نظر گرفتن اینکه فرد کاملا بتواند روی ناحیه مورد نظر خود فرود بیاید، این واقعیت نیز وجود دارد که ممکن است این سقوط باعث شکستگی گردن بشود. درست مانند برخورد با آب از ارتفاع زیاد. در دنیای واقعی حتی اگر فردی از این ارتفاع جان سالم به در ببرد، قطعاً اجسامی که در سطل زباله خواهند بود به او آسیب‌های جدی خواهند زد.

نگه داشتن نفس برای مدت طولانی

 

اگرچه افراد با تجربه و غواصان زیادی هستند که توانایی آن را دارند نفس خود را برای مدت طولانی حبس کنند، اما برای افراد معمولی این کار بیش از یک یا دو دقیقه میسر نیست. اگر شما هم همین الان در جایی که نشسته اید نفس خود را حبس کنید بیش از یک دقیقه نمی‌توانید آن را نگه دارید. اگرچه این موضوع امری طبیعی است، اما نشان می‌دهد که بیشتر افراد بدون تجربه خاصی در زمینه غواصی در شرایط اضطراری زیر آب دچار مشکل خواهند شد.

گلوله‌ها هرگز تمام نمی‌شوند

 

این یک مورد بسیار رایج است. بار‌ها آن را در فیلم‌های سینمایی دیده ایم. معمولا در فیلم شخصیت قهرمان را می‌بینیم که می‌خواهد از بین ۲۰ نفر از شخصیت‌های شرور عبور کند. او اسلحه اش را بیرون می‌آورد و بی وقفه شلیک می‌کند تا زمانی که دیگر هیچکس را در اتاق زنده نگذارد. تنها مشکلی که در این وضعیت وجود دارد این است که او تنها از یک خشاب خود ۴۰ گلوله شلیک می‌کند. تپانچه معمولی غیرنظامی بین ۸ تا ۱۰ گلوله دارد، یک تپانچه هم ۱۵ گلوله می‌خورد و حتی اگر به آن خشاب اضافه وصل شود تعداد گلوله‌های آن به ۳۰ عدد می‌رسد.

جاخالی دادن از گلوله‌های جنگ افزار خودکار

 

در فیلم‌های سینمایی بار‌ها دیده ایم که شخصیت قهرمان از شلیک‌های بی وقفه شخصیت‌های شرور جان سالم به در می‌برد. البته که انتظار نداریم قهرمان داستان در همان ابتدای فیلم کشته شود، اما شاید در هنگام تماشای صحنه‌ای که دشمنان، قهرمان داستان را هدف شلیک قرار داده اند با خود بگویید حداقل یک گلوله به او بخورد تا بتوانید فیلم را باور کنید. نتیجه می‌گیریم که در دنیای واقعی اینگونه نیست که به فرار از گلوله‌ها ادامه دهید تا اینکه خود را برای فرار به یک هلیکوپتر برسانید.

با دمیدن همه چیز را به آتش بکشید

 

در فیلم‌های سینمایی با داشتن الکل و یک فندک می‌توانید به یک شعله افکن انسانی تبدیل شوید. اما در دنیای واقعی اینگونه نیست و الکلی که قابل اشتعال باشد، احتمالا آنقدر سمی است که اگر وارد دهان بشوند آسیب‌های جدی را ایجاد می‌کنند.

اغراق در مورد نارنجک ها

 

در فیلم‌ها شیوه زنده ماندن از انفجار‌ها اینگونه است. بمب‌ها را کار بگذارید، بچرخید و فرار کنید و سپس خودتان را پرتاب کنید. طبق منطق فیلم‌ها با این روش شما می‌توانید خودتان را از هر انفجاری نجات دهید. یک نارنجک دستی می‌تواند تا شعاع ۵ متری مرگبار باشد و تا شعاع ۱۵ متری هم آسیب‌های جدی ایجاد خواهد کرد. اساسا اگر انفجاری رخ دهد، وسیله‌ای بسیار محکم بین شما و انفجار وجود دارد.

پناه گرفتن پشت میز شما را از گلوله در امان نگه می‌دارد

 

در فیلم‌های سینمایی اکشن بار‌ها دیده ایم که شخصیت‌های داستان پشت یک میز پناه می‌گیرند و مدتی یکبار از بالای آن شلیک می‌کنند. اما در دنیای واقعی چنین شرایطی وجود ندارد و اگر چنین اتفاقی برای کسی رخ بدهد یا باید سطح محکم‌تر و قوی تری را برای پناه گرفتن انتخاب کند یا فرار کند حتی دیوار هم جایگاه چندان مناسبی برای پناه گرفتن از گلوله‌ها نیستند.

منبع: Listverse