لیگ مکزیک از فصل آینده سقوط‌کننده ندارد!

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در رای‌گیری فدراسیون فوتبال مکزیک، تصمیم گرفته شده از فصل آینده به مدت نیم دهه  هیچ تیمی از لیگ دسته اول مکزیک به دسته پایین‌تر سقوط کند.

 انریکه بونیا، رییس فدراسیون فوتبال مکزیک در روز جمعه اعلام کرد لیگ این کشور طی  5 سال آینده سقوط کننده‌ای نخواهد داشت و هیچ تیمی هم از دسته پایین‌تر به این لیگ صعود نمی‌کند. 

 از ماه گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا لیگ‌های فوتبال در مکزیک به حالت تعلیق در آمده‌اند. روز گذشته در کنفرانسی ویدیویی با حضور مالکان 18 تیم حاضر در Liga MX و 12 تیم لیگ یک مکزیک، مقرر شد تیم‌های حاضر در لیگ برتر تا 5  سال آینده به کار خود در این لیگ ادامه بدهند. بونیا تضمین داد که طی 5  سال آینده سالیانه مبلغی حدود یک  میلیون دلار به باشگاه‌های دسته یک کشور پرداخت شود و آن‌ها همچنین از حق ویژه‌ای برای کار با بازیکنان جوان برخوردار خواهند شد. پیش از این، لیگ یک مکزیک به دلیل شیوع ویروس کرونا بدون اعلام قهرمان به پایان رسیده است. 

این خبر باعث قوت گرفتن شایعه ادغام لیگ مکزیک و MLS شده است. گفته می‌شود 2  لیگ مطرح آمریکای شمالی احتمالا پس از جام جهانی 2026 در یکدیگر ادغام خواهند شد. چندی پیش هوگو سانچز اسطوره فوتبال مکزیک گفته بود  MLS با ربودن گوی سبقت از لیگ مکزیک، به شهرت جهانی بالاتری رسیده است. 

 

انتهای پیام/

منبع مطلب: خبرگزاری تسنیم