لیگ برتر انگلیس| پایان فصل با صدور سهمیه لیگ قهرمانان برای منچستریونایتد و چلسی/ لسترسیتی و تاتنهام لیگ اروپایی شدند، واتفورد و بورنموث دسته اولی

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پرونده رقابت‌های لیگ برتر فوتبال انگلیس، امشب (یکشنبه) با برگزاری 10 بازی همزمان از ساعت 19:30 به وقت تهران در هفته سی‌و‌هشتم و پایانی این رقابت‌ها بسته شد که در حساس‌ترین آنها مصاف تیم‌های منچستریونایتد و لسترسیتی در ورزشگاه کینگ‌پاور برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا با پیروزی 2 بر صفر منچستریونایتد خاتمه یافت. گل نخست این بازی را برونو فرناندس در دقیقه 71 از روی نقطه پنالتی زد و دومین گل را هم جسی لینگارد در دقیقه ششم وقت‌های تلف شده نیمه دوم زد. در این بازی همچنین جان اوانز در دقایق تلف شده نیمه دوم از لسترسیتی اخراج شد.

با این نتیجه منچستریونایتد در رده سوم جدول به کار خود در این فصل پایان داد و سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را کسب کرد تا پس از دو سال دوباره به مهمترین تورنمنت باشگاهی جهان برگردد. لسترسیتی اما با قرار گرفتن در رده پنجم به مرحله گروهی لیگ اروپا راه یافت.

دیگر تیمی که امشب سهمیه لیگ قهرمانان گرفت چلسی بود که با کسب پیروزی خانگی 2 بر صفر مقابل ولورهمپتون 66 امتیازی شد به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به منچستریونایتد (15 به 30) در رده چهارم به کار خود در این فصل پایان داد. میسون ماونت در دقیقه 45 و اولیویه ژیرو در دقایق نیمه شده نیمه اول گل‌‌های چلسی را به ثمر رساندند. به این ترتیب چلسی و منچستریونایتد به همراه لیورپول و منچسترسیتی که به ترتیب قهرمان و نایب قهرمان لیگ برتر شدند، چهار نماینده فصل آینده لیگ برتر در لیگ قهرمانان خواهند بود.

امشب هچنین تاتنهام ژوزه مورینیو هم موفق به کسب سهمیه لیگ اروپا شد. این تیم با تساوی یک – یک در خانه کریستال پالاس 59 امتیازی شد و در رده ششم به کار خود در این فصل پایان داد. هری کین در دقیقه 13 گل تاتنهام و جفری اسکلوپ در دقیقه 53 گل کریستال پالاس را به ثمر رساند.

در صورت پیروزی چلسی مقابل آرسنال در فینال جام حذفی انگلیس، تیم رده هفتمی ولورهمپتون هم به لیگ اروپا راه خواهد یافت. در غیراینصورت آرسنال به عنوان سومین نماینده لیگ برتر راهی لیگ اروپا می‌شود.

در پایان جدول نیز تیم‌های فوتبال بورنموث و واتفورد به ترتیب با قرار گرفتن در رده هجدهم و نوزدهم همراه با نوریچ قعر جدولی که سقوطش پیش از این مسجل شده بود، به دسته اول فوتبال انگلیس سقوط کردند. بورنموث با نتیجه 3 بر یک در خانه اورتون به برتری دست پیدا کرد اما با توجه به تساوی بدون گل استون ویلای رده هفدهمی در خانه وستهام، نتوانست از منطقه سقوط خارج شود. واتفورد هم که در خانه آرسنال با نتیجه 3 بر 2 تن به شکست داد در رده نوزدهم ماند و سقوط کرد. در این بازی اوبامیانگ دو بار در دقایق 5 از روی نقطه پنالتی و 33 و کایران تیرنی در دقیقه 24 گل‌های آرسنال را زدند و تروی دینی در دقیقه 43 از روی نقطه پنالتی و دنی ولبک در دقیقه 66 دو گل واتفورد را به ثمر رساندند.

لیورپول قهرمان زودهنگام رقابت‌ها نیز امروز آخرین بازی فصلش را با پیروزی 3 بر یک در خانه نیوکاسل پشت سر گذاشت. دوایت گایل در دقیقه یک گل نخست نیوکاسل را به ثمر رساند اما فیرجیل فن‌دایک در دقیقه 38، دیووک اوریگی در دقیقه در دقیقه 59 و سادیو مانه در دقیقه 89 گل‌های لیورپول را زدند تا این تیم با 99 امتیاز فصل را به پایان برساند. منچسترسیتی نایب قهرمان نیز در آخرین بازی خانگی‌اش قهرنشین بی‌انگیزه جدول، نوریچ را با نتیجه 5 بر صفر در هم کوبید. گابریل ژسوس در دقیقه 11، کوین دی‌بروینه در دقایق 45 و 90، رحیم استرلینگ در دقیقه 79 و ریاض محرز در دقیقه 84 گل‌های این بازی را به ثمر رساندند.

امشب همچنین تیم فوتبال برایتون در دیداری که علیرضا جهانبخش نیمکت‌نشین بود در خانه برنلی با نتیجه 2 بر یک به برتری رسید. برایتون در رده پانزدهم فصل را به پایان رساند.

نتایج کامل 10 بازی هفته پایانی لیگ برتر انگلیس به شرح زیر است:

آرسنال 3 – واتفورد 2
برنلی یک – برایتون 2
چلسی 2 – ولورهمپتون صفر
کریستال پالاس یک – تاتنهام یک
اورتون یک – بورنموث 3
لسترسیتی صفر – منچستریونایتد 2
منچسترسیتی 5 – نوریچ صفر
نیوکاسل یک – لیورپول 3
ساوتهمپتون 3 – شفیلدیونایتد یک
وستهام یک – استون ویلا یک

 

 

انتهای پیام/

منبع مطلب: خبرگزاری تسنیم