لغو 5 بازی MLS در بحبوحه اعتراضات به نژادپرستی جدید پلیس آمریکا

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از ESPN، اکثر بازی‌های لیگ حرفه‌ای فوتبال آمریکا (MLS) که قرار بود روز گذشته (چهارشنبه) برگزار شوند لغو شدند چرا که بازیکنان به نشانه اعتراض به این بی‌عدالتی و رفتارهای نژادپرستانه در حق شهروندان سیاه‌پوست آمریکا اقدام به خودداری از رفتن به زمین بازی کردند. در پی تیراندازی پلیس به یک شهروند سیاه‌پوست به نام یاکوب بلیک در شهر کنوشا در ایالت ویسکانسین موج جدیدی از اعتراضات علیه رفتارهای نژادپرستانه پلیس آمریکا شکل گرفته است. این اتفاق در حالی رخ داد که هنوز خشم مردم آمریکا از اتفاق نژادپرستانه قبلی – قتل جورج فلوید توسط پلیس ایالت مینه‌سوتا – فروکش نکرده بود و به همین دلیل منجر به شکل‌گیری اعتراضاتی در شهر کنوشا شد که در جریان آن دو شهروند دیگر آمریکا نیز کشته شدند.

موج این خشم و اعتراضات به ورزشکان شاغل در آمریکا هم رسیده و به همین دلیل بازیکنان لیگ بسکتبال حرفه‌ای آمریکا (NBA) در بخش مردان و زنان، تصمیم گرفته‌اند که به نشانه اعتراض بازی نکنند. در ابتدا به نظر می‌رسید که این اتفاق روی روند برگزاری مسابقات MLS‌ تأثیری نگذاشته باشد چرا که بازی تیم‌های اورلاند سیتی و ناشویل برگزار شد اما با خودداری بازیکنان تیم‌های آتلانتا یونایتد و اینترمیامی برای حضور در میدان در دیداری که قرار بود ساعت 20 به وقت محلی برگزار شود، فوتبالیست‌های شاغل در آمریکا را هم باید به فهرست معترضان اضافه کرد.

 

در پی این اتفاق سازمان لیگ آمریکا با انتشار بیانیه‌ای نژادپرستی و بی‌عدالتی را محکوم کرد اما هیچ اشاره‌ای به تعویق بازی‌ها نداشت. این سازمان اما کمی بعد بیانیه‌ای دیگر منتشر و اعلام کرد که 5 بازی باقیمانده از هفته جاری لیگ حرفه‌ای فوتبال آمریکا به زمان دیگری موکول می‌شود.

علاوه بر مصاف تیم‌های اینترمیامی و اورلاندوسیتی، مصاف دالاس – کولورادو، رئال سالت‌لیک – لس‌آنجلس اف‌سی، سن‌خوسه – پرتلند و لس‌آنجلس گلکسی – سیاتل هم قرار بود شب گذشته برگزار شوند که آنها نیز به تعویق افتادند.

این باشگاه‌ها هر کدام به صورت جداگانه در بیانیه‌هایی رفتار نژادپرستانه اخیر پلیس آمریکا را محکوم کرده‌اند.

انتهای پیام/

منبع مطلب: خبرگزاری تسنیم