فیلم جدید تام کروز پرفروش‌ترین فیلم سال آمریکا شد

«تاپ گان: ماوریک» با رسیدن به رقم فروش ۴۰۰ میلیون دلار در سینماهای آمریکا، عنوان پرفروش‌ترین فیلم سال ۲۰۲۲ در این کشور را از آن خود کرد.

به نقل از ورایتی، «تاپ گان: ماوریک» جدیدترین فیلم تام کروز که چند هفته‌ای است در سینماهای آمریکا اکران شده با رسیدن به رقم فروش ۴۰۱.۸ میلیون دلار از فیلم «دکتر استرنج در چند جهانی دیوانگی» که با فروش ۳۹۸ میلیون دلار در سینماهای آمریکا عنوان پرفروش‌ترین فیلم سال را از آن خود کرده بود، جلو افتاد. در عین حال دومین فیلم دوران پس از کرونا شد که از فروش ۴۰۰ میلیون دلار عبور کرده است. پیش از آن «اسپایدرمن: راهی به خانه نیست» اولین فیلمی شده بود که از این مرز فراتر رفته بود.

البته هنوز تابستان شروع نشده و فیلم‌هایی که تابستان راهی سینماها می‌شوند شامل عناوین پرطرفداری هستند از جمله «ثور: عشق و تندر» که ۸ جولای و «مینیون‌ها: ظهور گرو» که یکم جولای اکران می‌شوند و نیز «پلنگ سیاه: واکاندا برای همیشه» که ۱۱ نوامبر اکران خواهد شد، رقبای بالقوه اصلی برای «ماوریک» محسوب می‌شوند.

در بازارهای بین‌المللی نیز «تاپ گان: ماوریک» ۳۶۲ میلیون دلار به دست آورده و مجموع فروش جهانی‌اش را به ۷۸۳.۸ میلیون دلار رسانده است. حتی با توجه به استانداردهای پیش از کووید نیز باید گفت فیلم تام کروز از تصورات فروش فراتر رفته است.

تحلیل گران معتقدند این فیلم تا پایان زمان اکرانش از مرز ۹۰۰ میلیون دلار فراتر می‌رود و شاید حتی از یک میلیارد دلار هم بگذرد.

تام کروز با این فیلم پرفروش‌ترین فیلمش را در آمریکا بازی کرده است و در عین حال این فیلم دارد به پرفروش‌ترین فیلم وی در سطح جهان بدل می‌شود. «ماموریت غیرممکن-فال آوت» در سال ۲۰۱۸ در سطح جهان ۷۹۱ میلیون دلار فروخته بود و پرفروش‌ترین فیلم تام کروز را رقم زده بود.

«تاپ گان: ماوریک» در چهار روز اول اکرانش به فروش ۱۶۰ میلیون دلاری دست یافت و اولین فیلم در دوران کاری ۴۰ ساله تام کروز شد که در یک آخر هفته بیش از ۱۰۰ میلیون دلار فروش کرده است.

این فیلم با بودجه ۱۷۰ میلیون دلاری توسط جوزف کوشینسکی ساخته شده و ادامه‌ای بر فیلم اصلی است که محصول سال ۱۹۸۶ بود.

برای پارامونت این فیلم بزرگ‌ترین موفقیت در گیشه است و هیچیک از دیگر فیلم‌های این کمپانی در دوران پاندمی و پس از آن به چنین فروشی دست نیافته بود. «سونیک خارپشت» در آمریکای شمالی با فروش ۱۸۲ میلیون دلار بزرگ‌ترین دستاورد قبلی این کمپانی در این دوران بود.