فیلم‌های جاسوسی که به رقابت با جیمز باند آمدند

فیلم‌های جاسوسی زیادی در جهان ساخته شده‌اند که بسیاری از آن‌ها می‌توانند به رقابت با سری فیلم‌های جیمز باند بپردازند.

اگر فیلم «زمانی برای مردن نیست» و نقش ۰۰۷، اشتهای شما را برای هیجانات جاسوسی به سبک باند برطرف نکرده‌اند، باید بدانید که فیلم‌های جاسوسی زیادی برای کاهش گرسنگی شما نسبت به این گونه فیلم‌ها وجود دارد.

علاوه بر این، مشخص نیست که چه بلایی سر دنیای جیمز باند و این سری فیلم‌ها خواهد آمد، اما می‌شود با فیلم‌هایی که به راحتی می‌توانند با ۰۰۷ رقابت کنند، این کنجکاوی را برطرف کرد.

مأموریت غیر ممکن

اگر طرفدار سینمای هالیوود باشید و تام کروز را بشناسید، حتما از سری فیلم‌های «مأموریت غیر ممکن» هم شنیده‌اید. این سری فیلم‌ها داستان مأمور اتان هانت را به نمایش می‌گذارد که جاسوسی زبده و همه کار بلد است و با مأموریت‌های خطیری که به وی سپرده می‌شود، جان ملتی را نجات می‌دهد.

 

مأموریت غیر ممکن با بازی تام کروز که ابرقهرمانی در جهان واقعی را به نمایش می‌گذارد، از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۶ سه نسخه داشت و سال ۲۰۱۱ از سرگیری آن آغاز شد و تا به حال شش نسخه از آن ساخته شده است و امسال باید منتظر هفتمین فیلم این فرنچایز باشیم؛ سالی که تام کروز در آستانه ۶۰ سالگی باز هم تماشاگران را میخ‌کوب خواهد کرد.

سری فیلم‌های بورن

«هویت بورن»، «برتری بورن»، «اولتیماتوم بورن»، «میراث بورن» و «جیسون بورن» فیلم‌هایی هستند در رابطه با جاسوس پرورش یافته‌ای از سازمان CIA به نام جیسون بورن که به دلیل فراموشی به دنبال کشف هویت و تاریخچه خود است و به دلیل کار‌هایی که انجام داده است، عواقبی به دنبال او هستند.

 

بازی مت دیمون در این سری فیلم‌ها و جرمی رنر در «میراث بورن» از نقاط قوت این فیلم است. منتقدان نسبت به فیلم‌های اکشن و هیجان‌انگیز همیشه موضع خاصی دارند، اما سری فیلم‌های بورن توانسته است منتقدان زیادی را راضی نگه دارد.

سری فیلم‌های کینگزمن

بازی تارون اگرتون و کالین فرث نقطه قوت اصلی این سری فیلم‌هاست که تا به حال دو فیلم از آن ساخته شده است و طرفداران زیادی پیدا کرده است.

 

سری فیلم‌های «کینگزمن» به کارگردانی متیو وان ساخته شده است که درباره گری اگیس آنوین است. او به تازگی وارد یک سازمان جاسوسی شده است و بعد از تعلیم دیدن در مدرسه به مأموریت‌هایی خطیر فرستاده می‌شود.

سری فیلم‌های جک رایان

سری فیلم‌های جک رایان بر اساس شخصیتی به همین نام در کتاب‌های جک رایان نوشته تام کلنسی ساخته شده است. جک رایان تا به حال توسط الک بالدوین، هریسون فورد، بن افلک و کریس پاین که همه آن‌ها بازیگران مشهور هالیوود هستند، به نمایش درآمده است.

 

این سری فیلم‌ها درباره جاسوسی به نام جک رایان هستند که برای مأموریت‌های خطیری علیه تروریسم و دفاع از آمریکا به استخدام درمی‌آید و در این مأموریت‌ها موفق عمل می‌کند.

سری فیلم‌های جک رایان چندان موفق نبوده‌اند، اما دیدن آن‌ها خالی از لطف نیست.