شکایت شرکت خدمات اینترنتی کره‌ای از نتفلیکس

یک شرکت رساننده خدمات اینترنتی کره‌ای به نام «برادبند» به دلیل افزایش ترافیک شبکه در پی انتشار سریال «بازی مرکب» از کمپانی نتفلیکس شکایت کرد.

به نقل از رویترز، «اس کی برادبند»، رساننده خدمات اینترنتی کره جنوبی از نتفلیکس شکایت کرده تا این کمپانی هزینه‌های افزایش ترافیک مصرفی کاربران و بهینه‌سازی خدمات را پرداخت کند؛ چرا که محتوا‌های جدید این کمپانی باعث افزایش ترافیک شبکه شده است.

کمپانی تأمین‌کننده اینترنت «اس‌کی برادبند» کره جنوبی از نتفلیکس به این علت که کاربران برای دسترسی به محتوای این شبکه هجوم آورده‌اند، شکایت کرده است. این خبر در حالی اعلام شده که دادگاه کره‌ای می‌گوید، نتفلیکس باید به شرکت خدمات اینترنتی مذکور به دلیل افزایش استفاده از ترافیک شبکه مبلغی را پرداخت کند. چندین تن از قانونگذاران کره جنوبی علیه تولیدکنندگان محتوایی که ترافیک زیادی ایجاد می‌کنند اما مبلغی پرداخت نمی‌کنند، اظهار نظر کرده‌اند.

نتفلیکس در پاسخ به این موضوع اعلام کرده که ادعای شرکت «اس کی برادبند» را بررسی می‌کند و راه‌های ممکن برای همکاری با این شرکت را بررسی می‌کند تا از عدم تحت تأثیر قرار گرفتن مخاطبان اطمینان حاصل کند.

افزایش محبوبیت سریال‌هایی مثل «بازی مرکب» که در حال تبدیل شدن به پربیننده‌ترین عنوان تلویزیونی تاریخ نتفلیکس است و همینطور محتوا‌های دیگر باعث شده که نتفلیکس بعد از یوتیوب به بزرگترین مولد ترافیک داده‌ها در کشور کره جنوبی تبدیل شود. نتفلیکس و یوتیوب دو کمپانی تولید محتوایی هستند که هزینه‌های استفاده از شبکه را نمی‌دهند، کاری که شرکت‌های دیگر مثل آمازون، اپل و فیسبوک در حال عمل به آن هستند.

کمپانی «اس‌کی برادبند» برای تأمین ترافیک نتفلیکس باید ۱.۲ تریلیون بیت داده را در هر ثانیه پردازش کند که افزایشی ۲۴ برابری نسبت به سال ۲۰۱۸ را رقم می‌زند.کمپانی «اس کی» برآورد کرده است که نتفلیکس حدود ۲۷.۲ میلیارد وون کره (۲۲.۹ میلیون دلار) فقط برای سال ۲۰۲۰ باید پرداخت کند.

نتفلیکس چهارشنبه هفته گذشته با انتشار بیانیه‌ای گفت که در کشور کره جنوبی بیش از ۱۶ هزار شغل ایجاد و حدود ۷۷۰ میلیارد وون سرمایه‌گذاری کرده است. این شبکه ادعا می‌کند که حدود ۵.۶ میلیارد وون به اقتصاد کره کمک رسانده است.