سریال های لئوناردو، زنی در خانه آن‌سوی خیابان از دختری در پنجره، خانواده در تعطیلات

در این مطلب به تعدادی از سریال‌های سال‌های 2021و 2022 ، که کمتر به آنها پرداخته شده، اشاره می‌ شود.

 آرش نهاوندی در همشهری نوشت: سویه اومیکرون نیز مانع از ساخت سریال‌های جدید یا ساخت فصل جدید سریال‌های قدیمی‌تر در موضوعات مورد‌علاقه تماشاگران در زمینه‌های مختلف تاریخی، کمدی، خانوادگی و جنایی نشده است. این موضوع نشانگر آن است که با وجود آینده نامعلوم ویروس کرونا همچنان می‌توان به دیدن سریال‌های جذاب در ماه‌های پیش‌رو امیدوار بود. در این مطلب به تعدادی از سریال‌های سال‌های 2021و 2022 ، که کمتر به آنها پرداخته شده، اشاره می‌کنیم.

لئوناردو
«لئوناردو» سریالی تاریخی است که توسط فرانک اسپوتنیتزو استیو تامپسون خلق شده است. این سریال توسط کمپانی‌ ایتالیایی تلویزیونی «لوکس ویده» در همکاری با «رای فیکشن»، «سونی پیکچرز اینترنتینمنت»، کمپانی «تلویزیون‌های فرانسه» و «ار‌تی‌وی» اسپانیا ساخته شده است.

این سریال از طریق داستان‌ها و اسراری که در مشهورترین آثار لئوناردو داوینچی نهفته است، نگاهی خاص به زندگی این هنرمند و دانشمند بزرگ ایتالیایی دارد. در این سریال ناراحتی‌ها و عذاب‌های درونی لئوناردو داوینچی که همواره ظاهر آرام خود را حفظ می‌کرد و درصدد بود آثار خود را به بهترین‌وجه تا سر حد کمال به پایان برساند، به تصویر کشیده شده است.

طبق خلاصه‌ای که از داستان این سریال ارائه شده، لئوناردو داوینچی که مشهور‌ترین هنرمند دوران خویش است، در سال1506متهم به قتل کاترینا سرمونا می‌شود و توسط استفانو جیرالدی، یکی از مقامات حکومت میلان مورد بازجویی قرار می‌گیرد. در جریان همین بازجویی لئوناردو شروع به روایت زندگی‌اش می‌کند، جیرالدی که مجذوب شخصیت لئوناردو شده، احتمال می‌دهد که امکان دارد وی بیگناه باشد، بنابراین تحقیقاتی را به‌منظور رسیدن به حقیقت ماجرا آغاز می‌کند. تهیه‌کنندگان این سریال اعلام کرده‌اند که به‌طور عامدانه از برخی وقایع و روایات تاریخی درباره دوران زندگی لئوناردو داوینچی فاصله گرفته‌اند تا بتوانند عناصری از فانتزی را به این سریال وارد کنند. بخش‌های مربوط به اتهام قتل داوینچی و شخصیت کاترینا دا سرمونا، ازجمله بخش‌های این سریال هستند که بیشتر رنگ داستانی به‌خود گرفته‌اند. این سریال در 23مارس 2021از طریق شبکه ray1 پخش شد. لئوناردو در بریتانیا و ایرلند، از طریق آمازون‌پرایم‌ویدئو پخش شد. این سریال هم‌اکنون در یک فصل و 8قسمت انتشار یافته اما تهیه‌کنندگان این سریال اعلام کرده‌اند که قسمت دوم آن را نیز خواهند ساخت.

زنی در خانه آن‌سوی خیابان از دختری در پنجره

 

 

این سریال که در ابتدا «زنی در خانه» نام داشت، یک مینی‌سریال 8قسمتی آمریکایی است که توسط راچل رامراس، هیو دیویدسون و لری دورف، ساخته شده است. کریستن بل، مایکل ایلای، تام ریلی، ماری هولاند و کامرون بریتون در آن نقش‌آفرینی کرده‌اند.

داستان این سریال درباره زنی به نام آنا (با بازی کرستن بل) است که از این مسئله که آیا شاهد قتلی بوده اطمینان ندارد. او بیش از حد دارو‌هایی که پزشک معالجش تجویز کرده مصرف می‌کند و به‌دلیل عوارض ناشی از آن اغلب دچار‌ رؤیا و توهم می‌شود. او همچنین به‌شدت از باران می‌ترسد. آنا به‌دلیل این خصوصیات از جامعه طرد شده؛ حتی همسایگانش نیز حاضر به رفت‌وآمد با او نیستند. پلیس نیز او را دیوانه می‌پندارد و به حرف‌هایش وقعی نمی‌نهد. اگر چه او از دیدن صحنه یک قتل مطمئن نیست اما در واقع آنچه آنا‌بل شاهدش بوده یک قتل بوده است. ورود یک مرد و دخترش به‌عنوان همسایگان جدید در خانه روبه‌رویی خانه آنابل نور امیدی را در وی ایجاد می‌کند اما آرامش زندگی آنا با وقوع قتلی یا قتلی که آنا تصور می‌کند دیده است، به‌طور کامل به هم می‌خورد. آنا که احساس تنهایی می‌کند و نمی‌تواند از کسی کمک بخواهد، خود برای پیدا کردن حقیقت دست به‌کار می‌شود.

خانواده در تعطیلات

 

 

«خانواده در تعطیلات »، سریالی فرانسوی به کارگردانی سوفی رین و پیر فرانسوا مارتن لاوال در ژانر کمدی و خانوادگی است که موضوع آن درباره رابطه عاطفی پدر و فرزندی و رابطه عاشقانه پیچیده مردی دارای چند فرزند با همسر جدیدش است. این سریال توسط کمپانی الفانت اینترنشنال برای دیزنی ساخته شده است. این سریال در 23فوریه 2023در فرانسه از طریق دیزنی‌پلاس نمایش داده خواهد شد. داستان سریال درباره «فرد» پدر خانواده‌ای است که تمام اعضای آن خصوصیات متفاوتی دارند. او تلاش می‌‌کند برای دخترانش، کلارای 15ساله، ویکتوار 12ساله و رومی 9ساله پدر خوبی باشد. دختران تنها روزهای آخر هفته پیش پدرشان هستند اما زمانی که پدر خانواده عاشق زنی به نام امانوئل می‌شود که در حال گذراندن دوره دکتری خود در رشته روانشناسی کودک است، مرحله جدیدی از زندگی این پدر و فرزندانش آغاز می‌شود. امانوئل دیگر نمی‌تواند خود را متکی به توصیه‌های دوستش کورا بداند و ناگزیر است به‌منظور تطابق دادن خود با وضعیت خانواده جدیدش در روزهای آخر هفته کتاب و تئوری‌های آکادمیک را کنار بگذارد. در ادامه این سریال، در روابط اعضای این خانواده وضعیتی عجیب و خنده‌دار پیش می‌آید. در این سریال بازیگران فرانسوی نظیر اریک ژودور، لیونا بوردونارو، میدی دریفوس، روکسان باراسول، آنسلی اسمه و ژان بورنو نقش‌های اصلی را ایفا می‌کنند.

کرسی

 

 

یک‌سریال کمدی آمریکایی است که توسط آماندا پیت و آنی جولیا ویمن ساخته شده است. این سریال توسط نتفلیکس در 20اوت 2021انتشار یافت. داستان این سریال در دانشگاه خیالی دانشگاه «پمبورک» می‌گذرد. درحالی‌که برخی معتقدند که محیط‌های دانشگاهی مناسب سریال‌ها و فیلم‌های کمدی نیست، سریال «کرسی» نشان داده که اتفاقا می‌توان در محیط‌های آکادمیک‌ سریال های کمدی ساخت. دانشگاه پمبروک دانشگاهی معتبر است اما ساختمانی قدیمی و فرسوده دارد و افراد و استادان دارای تفکرات قدیمی در آن فعالیت می‌کنند و دیوارهای این دانشگاه سراسر از تصاویر مردان مسن سفیدپوست پوشیده شده است. ساندرا او، بازیگر اصلی این سریال در نقش جین یون کیم بازی می‌کند. او استاد دانشگاهی است که صادقانه زندگی خود را وقف علم و دانش کرده است. او نخستین زنی است که در دانشگاه پمبروک کرسی ریاست گروه زبان انگلیسی را عهده‌دار شده است. او بلافاصله پس از تصدی این سمت متوجه می‌شود که چه وظیفه دشواری را عهده‌دار شده است. او ناگزیر می‌شود بودجه گروه زبان انگلیسی را کاهش دهد و با جنجال‌هایی که در این گروه رخ می‌دهد برخورد کند. او در این بخش با یک مشکل اساسی مواجه است؛ استادان مسن سفیدپوستی که حقوق بالا می‌گیرند و شیوه‌های تدریس‌شان قدیمی است و به روز نشده و باعث متوقف شدن پیشرفت علمی در این گروه شده‌اند. 86درصد از منتقدانی که در روتن تومیتوز درباره این سریال نظر داده‌اند، آن را ستوده‌اند. منتقدان این سایت مجموع برایند خود از سریال کرسی را اینچنین عنوان کرده‌اند: «کرسی» برای دستیابی به اهدافش سریال بسیار کوتاهی است اما موضوع داستان سریال و شیوه نشان دادن جو آکادمیک در دانشگاه خیالی پمبروک و بازی درخشان ساندرا او سریال کرسی را از هر جهت سریالی قابل‌دیدن کرده است.