سرپرست کاروان ورزشی استرالیا: کرونا المپیک را به تعویق نمی‌اندازد/ یا برگزاری در موعد مقرر یا لغو کلی

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از فاکس‌اسپورت، طبق ادعای یان چسترمن، سرپرست کاروان ورزشی استرالیا در المپیک 2020، شیوع بیماری کرونا در جهان منجر به تعویق بازی‌های المپیک 2020 توکیو نخواهد شد و چنین برنامه‌ای در دستور کار مدیران IOC نیست.

کمیته بین‌المللی المپیک به تازگی با انتشار بیانیه‌ای بر ضرروی نبودن اتخاذ تصمیمات شتاب‌زده مانند به تعویق انداختن المپیک 2020 در فاصله 4 ماه مانده به این رقابت‌ها تأکید کرد و اکنون سرپرست کاروان ورزشی استرالیا هم بی‌میلی IOC برای در پیش گرفتن راه تورنمنت‌هایی مانند یورو 2020، کوپا آمه‌ریکا و گرنداسلم‌های تنیس و گلف را تأیید می‌کند.

چسترمن در پاسخ به این سؤال  که آیا آلمپیک در موعد مقرر یعنی 24 جولای برگزار خواهد شد یا به تعویق خواهد افتاد گفت: المپیک به تعویق نمی‌افتد. این موضع همیشگی کمیته بین‌المللی المپیک بوده است. بازی‌ها یا در موعد مقرر برگزار می‌شوند یا به کلی لغو خواهند شد. خوشبختانه تعداد کمی از تورنمنت‌های ورزشی لغو شده‌اند.

روز گذشته توماس باخ، رئیس IOC در صفحه شخصی خود نوشت: ما با 220 نماینده از ورزش کشورهای سراسر جهان تماس‌‌های فوق‌العاده‌ای داشته‌ایم. این تماس‌ها سازنده بوده‌‌اند و بر بینش ما افزود. اولویت اصلی حفاظت از سلامت ورزشکاران و کمک به جلوگیری از شیوع ویروس است.

 

درهمین حال مت کارول، مدیر اجرایی کمیته ملی المپیک استرالیا هم درباره احتمال تعویق المپیک 2020 گفت: به تعویق انداختن رویداد مهم و بزرگی مانند المپیک بر تمام رویدادهای ورزشی دیگر جهان در سال 2021 تأثیر خواهد گذاشت. ما سال 2022 بازی‌های المپیک زمستانی را داریم و سال 2024 المپیک بعدی. در آن سال‌ها جام‌های جهانی فوتبال مردان و زنان هم باید برگزار شود. IOC تصمیم مناسب اتخاذ خواهد کرد. تمام چیزی که مسئولان این سازمان می‌گویند این است که امروز زمان مناسبی برای تصمیم‌گیری نیست. سلامت مردم و حفاظت از آن وظیفه همه و یک اصل است. استرالیا 1000 نماینده در المپیک خواهد داشت پس فقط بحث ورزشکاران نیست بلکه مسئله سلامت داوران، پخش کنندگان بازی‌ها و هواداران هم هست.

انتهای پیام/

منبع مطلب: خبرگزاری تسنیم