ستین: مارادونا و کرایف مرا عاشق فوتبال کردند/ بازپس‌گیری توپ از ارکان تاکتیکی تیم من است

به گزارش خبرگزاری تسنیم، کیکه ستین در کنفرانس خبری پیش از بازی تیمش مقابل ناپولی در دور رفت مرحله یک‌هشتم‌نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا به تمجید از رقیب و گفت و گو درباره وضعیت تیم خودش پرداخت.

سرمربی تیم فوتبال بارسلونا اظهار داشت:  طبعا همیشه منتظر بهترین عملکرد ممکن از سوی حریف هستید. مطمئنا هر تیمی هم برنامه‌هایی خواهد داشت. بازی هیجان انگیز و دشواری خواهد شد و منتظر بهترین نسخه ناپولی هستم. تا همین جا هم دیده‌ایم این تیم چه کارهایی از دستش برمی آید. آنها در بهترین فرم به مصاف ما خواهند آمد. در این فصل بازی‌های بی نهایت دشوار را تجربه کرده‌ایم و از نظر من تیم کاملا آماده و مهیا است. مطمئنم روند خوب اخیر تیم ادامه دارد. مطمئنم سطح بازی‌های اخیر را حفظ خواهیم کرد.

او درباره تجربه حضور به عنوان سرمربی در لیگ قهرمانان اروپا افزود: اولین حضور در لیگ قهرمانان اروپا به عنوان مربی به انگیزه‌های من می‌افزاید. شروع کارم در این تورنمنت آن هم در چنین ورزشگاهی، بعدی احساسی و خاص دارد. معتقدم بازی هیجان انگیزی خواهد شد. هیچ سناریوی بهتری برای شروع این بازی وجود ندارد.

ستین درباره سرمربی رقیب ادامه داد:  شنیدم گتوسو  از دوران حضورم در لاس پالماس مرا زیر نظر داشته است. اینکه فرد بزرگی مانند او چنین حرف‌هایی درباره من زده موجب غرور و افتخارم به کارم است. حرف‌های گتوسو برای من ارزش زیادی دارد.بارسا حالا زودتر توپ را پس می‌گیرد. نمی‌دانم 6 ثانیه می‌شود یا 8 ثانیه اما طبعا برنامه‌هایی برای پیاده کردن در زمین داریم و پرس کردن یکی از آنها است. بازپس گیری سریع توپ یکی از ارکان بازی ماست. ایده ما گرفتن توپ در سریع ترین زمان ممکن خواهد بود و به آن نیاز داریم. بازپس گیری توپ در بازی‌هایی مانند فردا اهمیت زیادی دارد.

ستین در ادامه  افزود: فقط نگران تیم خودم نیستم بلکه نگران همه افرادی هستم که با  بیماری کرونا دست به گریبان شده‌اند. از همین جا پیغام دلگرمی و همدردی‌ام را به آنها می‌دهم. امیدوارم این مسئله هر چه زودتر حل و فصل شود. این اتفاق می‌تواند برای هر کسی بیفتد. شما همزمان که به سلامتی خودتان اهمیت می‌دهید، به سلامت بقیه هم احترام می‌گذارید. تنها معاینه من به خاطر تبی بود که داشتم.

 ستین درباره بازیکنان رقیب اضافه کرد: عاشق فابیان رویس  هستم. می‌دانم در ناپولی هم به اندازه من، او را دوست دارند. فابیان پیشرفت خیره‌کننده‌ای در ناپل داشته است. امیدوارم نتواند از همه مهارت‌ها و نقاط قوتش استفاده کند اما در مجموع برایش خوشحالم. او در عین حال که فوتبالیست معرکه‌ای است، انسان فوق العاده‌ای هم محسوب می‌شود. 

سرمربی بارسلونا درباره سبک مربیگری‌اش با گتوسو گفت: هر مربی ایده‌هایی دارد. هیچ 2  مربی یکسان نیستند. همیشه تغییراتی هم در کار است.  هم من و  هم گتوسو در شرایط متفاوتی به این بازی رسیده‌ایم اما هر 2  تلاش داریم سبک بازی خودمان را در زمین پیاده کنیم. این پروسه کم و بیش، زمانبر است. در هر 2 تیم می‌توانید نقش افکار مربیان را ببینید. این جدال و رقابت در ال‌کلاسیکو در 2  تورنمنت مجزا برگزار می‌شود. وظیفه داریم در بهترین حالت ممکن با این 2  بازی مواجه شویم. می‌توانیم بگوییم در فرم خوبی هستیم. با ذهنیتی فوق العاده به این 2  بازی رسیدیم. بازی به بازی پیش می‌رویم. بنابراین ال کلاسیکو تاثیری روی بازی فردا ندارد.مسی بازیکن فوق العاده‌ای است که کار هر روزه‌اش را برای 14 تا 15 سال تکرار کرده . این تفاوتی است که بین او و بقیه می‌بینم. بازیکنی با این ثبات تاکنون ندیده‌ایم. از دیدن مارادونا و کرایف هم لذت زیادی بردم؛ آنها  مرا را عاشق فوتبال کردند.

ستین در پایان اضافه کرد: اومتیتی و لنگله  فوق العاده‌اند و در فرم ایده آل قرار دارند. تصمیم را در ساعات اولیه صبح فردا می‌گیرم. صرفا برخی جزئیات روی تصمیم من اثر خواهد گذاشت. اومتیتی و لنگله در عین حال که شباهت بسیار زیادی دارند در برخی چیزها متفاوت هستند. هنوز تصمیم نگرفته‌ام. 

 

انتهای پیام/

منبع مطلب: خبرگزاری تسنیم