زمان احتمالی از سرگیری و پایان فصل جاری سری A ایتالیا

به گزارش خبرگزاری تسنیم، قرنطینه خانگی در کشور ایتالیا تا تاریخ 3 مِی (14 اردیبهشت) تمدید شده است، این در حالی است که موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا (کووید 19) و پذیرش افراد مبتلا در بخش‌های مراقبت ویژه همچنان در این کشور رو به کاهش است و میزان مرگ و میر روزانه تقریباً در عددی بین 550 تا 600 ثابت است. با توجه به این شرایط به احتمال قوی بازیکنان این اجازه را خواهند داشت تا از تاریخ 4 مِی (15 اردیبهشت) با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و در گروه‌های مختلف تمرینات خود را با تیم‌های‌شان از سربگیرند.

نشریه ایتالیایی «کوریره دلو اسپورت» خبر داد، باشگاه‌های ایتالیایی از تاریخ 27 آوریل (8 اردیبهشت) این اجازه را خواهند داشت آزمایش‌های جسمی و پزشکی فشرده را آغاز کنند تا اطمینان حاصل کنند که بازیکنان‌شان در سلامت هستند. این به باشگاه‌ها اجازه می‌دهد که 3 تا 4 هفته بتوانند تمرین کنند تا بازیکنان‌شان برای از سرگیری مسابقات در تاریخ 30 یا 31 مِی (10 یا 11 خرداد) آماده شوند.

در حال حاضر دو گزینه برای برگزاری لیگ‌های اروپایی وجود دارد؛ یکی اینکه تمامی بازی‌های باقیمانده طوری برگزار شود که تا اواسط ماه جولای (اواخر تیر ماه) به پایان برسد و سپس بازی‌های لیگ قهرمانان و لیگ اروپا پیگیری شود یا اینکه همزمان با برگزاری این بازی‌ها، مسابقات لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا نیز برگزار شود.

پایگاه خبری «کالچو مرکاتو» ایتالیا، برگزاری سناریوی اول را محتمل‌تر می‌داند، یعنی اینکه یوفا این اجازه را به فدراسیون‌های عضوش می‌دهد تا لیگ‌های خود را تا ماه جولای به پایان ببرند و سپس اقدام به از سرگیری مسابقات لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا خواهد کرد. بر اساس این گزارش اگر برگزاری سری A از تاریخ 31 مِی (11 خرداد) از سرگرفته شود و تیم‌ها هر سه روز یکبار بازی کنند، فصل جاری در تاریخ 12 جولای (22 تیر) پایان خواهد یافت.

در سوی دیگر یوفا ممکن است با حضور چهار تیم برتر یا هشت تیم برتر بخواهد بازی‌های لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا را در زمینی بی‌طرف برگزار کند تا قهرمانان این دو تورنمنت خود را مشخص کند.

مسابقات جام حذفی ایتالیا هم که تا پیش از شیوع ویروس کرونا، دور رفت از مرحله نیمه‌نهایی آن هم برگزار شده بود، از سرگیری آن ممکن است به فصل آینده موکول شود.

انتهای پیام/

منبع مطلب: خبرگزاری تسنیم