رده‌بندی جدید پردرآمدترین فوتبالیست‌های جهان/ مسی و رونالدو همچنان در صدر

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نشریه فوربس جدیدترین رده‌بندی فوتبالیست‌های دارای بیشترین درآمد سالانه را منتشر کرد که در این رده‌بندی لیونل مسی مهاجم آرژانتینی تیم فوتبال بارسلونا با 107 میلیون یورو درآمد سالانه صدرنشین است. مسی 78 میلیون یورو از این رقم را به‌عنوان حقوق از باشگاه بارسلونا دریافت و 29 میلیون یوروی دیگر را از اسپانسرها و از محل قراردادهای تجاری کسب می‌کند.

پس از مسی، رقیب پرتغالی او کریستیانو رونالدو با درآمد سالانه 98 میلیون یورو در جایگاه دوم رده‌بندی فوربس قرار گرفته است. رونالدو 58 میلیون یورو از یوونتوس حقوق می‌گیرد و 40 میلیون یوروی دیگر هم از محل عقد قراردادهای بازرگانی و تبلیغات به دست می‌آورد.

سومین بازیکن پردرآمد دنیای فوتبال هم نیمار ستاره برزیلی پاری‌سن‌ژرمن است که از زمان ترک بارسلونا در سال 2017 درآمدش به چهار برابر افزایش پیدا کرده است. او اکنون 65 میلیون یورو از پاری‌سن‌ژرمن حقوق می‌گیرد و 15 میلیون یوروی دیگر هم از قراردادهای تجاری و تبلیغاتی‌اش کسب می‌کند. پس از نیمار، هم‌تیمی فرانسوی 21 ساله او کیلیان امباپه با مجموع درآمد سالانه 35 میلیون یورو نفر چهارم است. از این رقم 23 میلیون یورو مربوط به حقوقی است که او پاری‌سن‌ژرمن دریافت می‌کند و 12 میلیون یوروی دیگر هم از قراردادی‌های تبلیغاتی‌اش از جمله قراردادی که اخیراً با شرکت بازی‌‌های رایانه‌ای EA آمریکا منعقد کرده است.

 

محمد صلاح مهاجم مصری تیم فوتبال لیورپول که سالانه 20 میلیون یورو حقوق می‌گیرد و 11 میلیون یوروی دیگر هم از فعالیت‌های تبلیغاتی دارد، نفر پنجم فهرست پردرآمدترین بازیکن دنیای فوتبال است.

فهرست 10 بازیکن پردرآمد دنیای فوتبال با نفرات زیر کامل می‌شود:

نفر ششم: پل پوگبا (28 میلیون یورو)
نفر هفتم: آنتوان گریزمان (27 میلیون یورو)
نفر هشتم: گرث بیل (24 میلیون یورو)
نفر نهم: روبرت لواندوفسکی (23 میلیون یورو)
نفر دهم: داوید دخه‌آ (22 میلیون یورو).

انتهای پیام/

منبع مطلب: خبرگزاری تسنیم