خلاصه سریال زخم کاری اقتباسی از رمان بیست زخم‌کاری

زخم کاری یک سریال نمایشی ایرانی به کارگردانی محمدحسین مهدویان و به تهیه‌کنندگی محمدرضا تخت کشیان، محصول سال 1400 است که به صورت اختصاصی در سایت هکس دانلود و شبکه نمایش خانگی پخش می‌شود. این مجموعه از جمعه 14 خرداد 1400 پخش و سایر قسمت‌های آن، جمعه هر هفته ساعت 8 صبح ادامه می‌یابد.این مجموعه اقتباسی از رمان بیست زخم‌کاری نوشته ی محمود حسینی‌زاد است که نگاهی به تراژدی مکبث نوشته ی ویلیام شکسپیر می‌اندازد.

خلاصه سریال زخم کاری

مالکی از مدیران شرکتی موفق است که توسط نعمت ریزآبادی اداره می‌شود. ریزآبادی، مالکی رو مأمور می‌کند تا برای قرارداد مهم نفتی با نروژی‌ها وارد مذاکره شود. نروژی‌ها بعد از عقد قرارداد، می‌خواهند مبلغ قرارداد که چندین میلیون دلار است را به حساب شرکت واریز کنند ولی …

تاریخ پخش سریال زخم کاری

تاریخ پخش اولین قسمت از سریال زخم کاری ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ بود. طبق گفته عوامل سازنده، این سریال در ۲۰ قسمت ۵۰ دقیقه‌ای پخش و همچنین تاریخ انتشار هفتگی سایر قسمت‌های سریال زخم کاری در روزهای جمعه خواهد بود.

میتوانید سریال زخم کاری را از وبسایت دانلود فیلم و سریال هکس دانلود دریافت و تماشا نمایید.

درباره رمان بیست زخم کاری

بیست زخم کاری یکی دیگر از رمان‌های محمود حسینی‌زاد است که این روزها سریال زخم کاری به کارگردانی محمد حسین مهدویان از آن اقتباس شده و بازیگرانی چون جواد عزتی – در نقش مالکی قهرمان داستان-، رعنا آزادی‌ور – در نقش سمیرا – ، سیاوش طهمورث – در نقش ریز‌آبادی-، سعید چنگیزیان – در نقش ناصر پسر ریزآبادی- و هانیه توسلی – در نقش منصوره دختر ریز‌آبادی- بازی می‌کنند.

نکته جالب توجه این است که رمان بیست زخم کاری، خود الهام گرفته از یکی از بزرگ‌ترین شاهکارهای ادبی جهان یعنی مکبثِ شکسپیر است. حسینی‌زاد را بیش‌تر با ترجمه‌هایش می‌شناسیم کتاب‌هایی مثل «حمایت از هیچ»، «اتاق لودویگ» و «آلیس» اما او از جمله مترجمانی است که در تالیف داستان و رمان نیز طبع‌آزمایی کرده و مجموعه‌ داستانی‌هایی مثل«سرش را گذاشت روی فلز سرد» و «آسمان کیپ ابر» را در کارنامه‌اش دارد سریال زخم کاری.

رمان بیست زخم کاری آخرین اثر داستانی در کارنامه اوست که بر اساس مکبث شکسپیر آن را ساخته و پرداخته است. مکبث آوردگاه طمع و حسد، خیر و شر و هبوط فضائل انسانی به رذائلی است که از پی طمع و زیاده‌خواهی می‌آید. در کتاب بیست زخم کاری نیز حسینی‌ زاد همین آوردگاه را در قالب عصر ما و محیط اطراف ما به تصویر می‌کشد. آدم‌هایی که کم‌کم در سیستمی سرمایه‌محور و معادلات اقتصادی حل می‌شوند و طمعِ بیش‌تر خواستن و قدرت بیش‌تر باعث می‌شود تا در منشوری از فسادهای اقتصادی و اخلاقی گیر افتاده و نتوانند بیرون بیایند.