حمله تند رایولا به فدراسیون جهانی فوتبال: فیفا همانند یک دیکتاتورِ کمونیست است

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مینو رایولا در سخنرانی‌اش در مجمع اِیجنت‌های فوتبال در سوئیس، در انتقاد از قوانینی که فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) علیه مدیر برنامه‌ها وضع کرده، گفت: فیفا همانند یک دیکتاتورِ کمونیست است که همیشه به مردم می‌گوید باید چه کار کنند. مردم هم متوجه شده‌اند که فیفا چطور سازمانی است. مخالفت با فیفا شفاف و مستقیم است. ما با اتحادیه سوئیس در حال همکاری هستیم چون ما می‌خواهیم از همین جا، از سوئیس که مقر فیفا در آن است، با این سازمان بجنگیم.

مدیر برنامه‌های جنجالی و سرشناس که بازیکنان نامداری همچون پل پوگبا، ماتیس دلیخت، زلاتان ابراهیموویچ، جان‌لوئیجی دوناروما و ارلینگ هالند را پشتیبانی می‌کند، در ادامه اظهار داشت: ما به دنبال شرایط کاری شفاف‌تری هستیم و اگر فیفا هم به دنبال این موضوع است که عالی است و ما آماده‌ایم با استفاده از حقو‌ق‌مان مذاکرات‌مان را آغاز کنیم. فیفا فقط می‌گوید که تصمیم‌گیری کرده است که این مسخره است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش خاطرنشان کرد: مدیر برنامه‌ها مدعی هستند که تغییر و خط عملی متفاوتی، ضروری است. فوتبال نیاز به سیستم دوم دارد. فیفا امروز همه چیز را می‌خواهد؛ دولت، بخش تجاری، بخش حقوقی و … که این غیرممکن است. ما می‌دانیم که باید چطور این اوضاع را درست کنیم. چرا شما (فیفا) باید بخشی از پول ما را بگیرید؟ در اروپا ما با باشگاه‌ها همه چیز را سازماندهی می‌کنیم و مشکلی نیست. اگر من و یوفا من درک متقابلی از هم داریم، چرا باید از طریق فیفا به کارم ادامه دهم؟ البته این قدرت بازی است و به همین خاطر ما می‌گوییم “بس است دیگر”.

رایولا در پایان خاطرنشان کرد: ما نمی‌خواهیم با فیفا بحثی کنیم. تنها زمانی که آنها پیشنهادات خود را پس بگیرند، حاضر به مذاکره با آنها خواهیم شد. به هر حال ما برای خلق سیستمی دوم فراتر از فیفا خواهیم جنگید. در اروپا ما می‌توانیم سازمان  خودمان برای نقل‌وانتقالات، بازیکنان و مدیر برنامه‌ها را داشته باشیم. ما نیازی به فیفا نداریم. این ممکن نیست که فیفا، سازمانی که خود فسادهای زیادی دارد، برای ما تعیین تکلیف کند. آنها باید به فکر حل مشکلات خودشان باشند.

فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) قصد دارد، تأثیر مدیر برنامه‌های سرشناس فوتبال در نقل‌وانتقالات را محدود کند. هدف فیفا این است که کمیسیون مدیر برنامه‌های فوتبالی را محدود کند، به این صورت که اگر طرف حساب آنها باشگاه خریدار باشد تنها 3 درصد به عنوان کمیسیون انتقال دریافت کنند و اگر طرف حساب آنها باشگاه فروشنده باشد تنها 6 درصد به عنوان کمیسیون نصیب‌شان شود.

در قوانین جدیدی که فیفا وضع کرده، مدیر برنامه‌ها یا همان اِیجنت‌ها دیگر نمی‌توانند از هر دو طرف (باشگاه‌ خریدار و باشگاه‌ فروشنده)  کمیسیون دریافت کنند. مینو رایولا یکی از آن مدیر برنامه‌هایی است که در سال‌های اخیر کمیسیون‌های زیادی از انتقال بازیکنان به تیم‌های مختلف نصیبش شده که در یک مورد در سال 2016 بابت انتقال پل پوگبا فرانسوی از یوونتوس به منچستریونایتد مبلغ 35 میلیون پوند به عنوان کمیسیون به دست آورد.

انتهای پیام/

منبع مطلب: خبرگزاری تسنیم