حقایقی از سینما که نمی‌دانستید

همیشه نکات و چالش‌های زندگی شخصی و کاری بازیگران برای مخاطبان فیلم‌های سینمایی جذاب بوده است.

به نقل از بازفید، سلبریتی‌ها و افراد مشهور اگرچه از هر جنبه‌ای شبیه به افراد معمولی هستند و هیچ فرقی با مردم ندارند، اما همیشه نکات و چالش‌های زندگی شخصی و کاری آن‌ها برای مخاطبان فیلم‌های سینمایی جذاب بوده است. به همین دلیل در سراسر فضای مجازی می‌توان نکات و مطالب جالبی را در مورد این افراد پیدا کرد. یکی از این فهرست‌ها را «BuzzFeed» منتشر کرده که در ادامه می‌توانید آن را بخوانید:

 

مگان مولالی، قرار بود به عنوان صداپیشه شخصیت دوری در انیمیشن مشهور «در جست و جوی نمو» ایفای نقش کند اما استودیوی سازنده این انیمیشن از مولالی خواسته بود که صدای «دوری» را دقیقاً شبیه به شخصیتی که در سریال «ویل و گریس» بازی کرده بود، ایفا کند. او از این تصمیم کمپانی استقبال نمی‌کند و آن را رد می‌کند، استودیو نیز به همین خاطر او را از پروژه اش اخراج می‌کند.

 

اصطلاح «بهترین چیزی که از زمان نان‌های بریده شده وجود دارد» در زمانی به کار می‌رود که آمریکایی‌ها بخواهند منحصر به فرد بودن چیزی را در سال‌های بسیار طولانی نشان دهند. این نوع از نان برای اولین بار در سال ۱۹۲۸ فروخته شد، اما بتی وایت ۹۹ ساله متولد سال ۱۹۲۲ است و شاید جایگزین مناسبی برای این اصطلاح باشد.

 

بندیکت کمبربچ که بیشتر برای بازی در نقش شرلوک هلمز و همینطور دکتر استرینج در مجموعه فیلم‌های انتقام جویان شناخته می‌شود، در سال ۲۰۰۵ و زمانی که مشغول فیلمبرداری یک برنامه در آفریقای جنوبی بود، توسط شش مرد مسلح ربوده شد. او دو ساعت بعد توسط آن‌ها آزاد می‌شود.

 

جینا دیویس پس از آنکه برای بازی در فیلمی دو سال آموزش تیراندازی دید، شانس این را داشت که برای رقابت در المپیک ۲۰۰۰ سیدنی حضور داشته باشد. او در بخش‌های مقدماتی رقابت می‌کند، اما به رتبه ۲۴ می‌رسد و شانس حضور در المپیک را از دست می‌دهد.

 

شرلی تمپل یکی از با استعدادترین بازیگران کودک در زمان خودش بود. او به قدری نقش خود را خوب بازی می‌کرد و در بیان کلمات توانایی داشت که عده‌ای تصور می‌کردند او یک بزرگسال کوتاه قامت است. به همین دلیل واتیکان شخصی برای تحقیق روی این موضوع فرستاد و مشخص شد که او واقعا یک کودک توانمند بوده است.

کریستوفر واکن که از بازیگران شناخته شده در سینمای جهان است پیش از آنکه به عرصه بازیگری وارد شود یک تعلیم دهنده و مربی شیر بود.

 

شاید برای شما جالب باشد که بدانید مارتین لوتر کینگ، آنه فرانک و باربارا والترز همگی در یک سال (۱۹۲۹) متولد شده اند.

الیزابت ماس در کلیسای ساینتولوژی بزرگ شده و هنوز یکی از اعضای این کلیسا محسوب می‌شود. او سال‌ها پیش در این باره گفته بود که کلیسا به او کمک کرده به جایگاه و موفقیت فعلی که دارد برسد.

 

جیسون استاتهام پیش از آنکه به صورت حرفه‌ای بازیگری را آغاز کند در مسابقات شنا نماینده کشور انگلیس بود. او در فیلم سینمایی «بی مصرف‌ها ۳» تصمیم گرفت بدلکاری هایش را خودش انجام دهد که یکی از آن‌ها طبق انتظار پیش نرفت و پس از آنکه اتومبیل او به اعماق دریا می‌رود استاتهام تا سر حد مرگ و غرق شدن پیش می‌رود.

بتی دیویس در فیلم سینمایی «چه بر سر بیبی جین آمد؟» در یکی از سکانس‌های این فیلم به قدری محکم به صورت جوآن کراوفورد کوبید که صورت او زخم شد و برای درمان او صورتش بخیه زده شد.

 

جرمی رنر پیش از آنکه وارد دنیای بازیگری شود، گریمور و چهره پرداز بود.

استیو بوشمی در دوران نوجوانی اش در نیویورک آتش نشان بود، اما پس از حوادث یازده سپتامبر از این کار کناره گیری کرد.

 

گرتا گاربو یکی از محبوبترین بازیگران آدولف هیتلر بود. هیتلر حتی برای او نیز پیام دعوت فرستاده بود و درخواست ملاقات او در آلمان را ترتیب داده بود.

 

باستر کیتون در هنگام انجام یکی از صحنه‌های بدلکاری فیلم سینمایی «شرلوک» گردن خود را شکست و تا یک سال پس از آن نیز متوجه این آسیب دیدگی نشد. این سکانس مربوط به تانکر آب بود و حجم زیادی از آب روی سر او ریخت و به قدری حجم آن زیاد بود که باعث شکستگی در گردن کیتون شد.

منبع: BuzzFeed