تری: بابت اخراج مورینیو گریه کردیم/ بچه‌هایم ژوزه را الگوی خود می‌دانند

به گزارش خبرگزاری تسنیم، جان تری که بین سال‌های 1998 تا 2017 عضو تیم فوتبال چلسی بود و با این تیم به 17 عنوان قهرمانی مختلف از جمله پنج قهرمانی در لیگ برتر انگلیس و دو قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا دست یافت، می‌گوید بازیکنان این تیم در سال 2007 بابت اخراج ژوزه مورینیو گریه کردند. آقای خاص بین سال‌های 2004 تا 2007 و 2013 تا 2015 هدایت آبی‌پوشان لندنی را برعهده داشت و این تیم را به سه قهرمانی در لیگ برتر انگلیس، یک قهرمانی در جام حذفی انگلیس، سه قهرمانی در جام اتحادیه انگلیس و یک قهرمانی در جام خیریه انگلیس رساند.

مدافع و کاپیتان پیشین چلسی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «اسکای اسپورتس» گفت: وقتی متوجه اخراج مورینیو شدیم، همه ما اشک در چشمان‌مان حلقه زد. این یکی از آن لحظاتی بود که زمزمه‌هایی در اطراف تیم وجود داشت، ما هم خوب بازی نمی‌کردیم، در لیگ هم عملکرد خوبی نداشتیم و سپس ژوزه وارد رختکن شد و گفت “ماجراجویی ما تا همین جا بود، من اخراج شدم”. او سپس دور چرخید و همه را در آغوش گرفت. اشک همه ما در آمده بود و به این فکر می‌کردیم که “حالا از اینجا کجا برویم؟”، ما کسی را به عنوان سرمربی داشتیم که همانند پدری ما را هدایت می‌کرد.

وی افزود: ما حتی با هیئت مدیره باشگاه هم صحبت کردیم و به آنها گفتیم «گوش کنید، ما می‌خواهیم ژوزه بماند، نمی‌توانیم او را برگردانیم؟ این تصمیم عجولانه‌ای است، مورینیو بهترین سرمربی است که تاکنون با او کار کرده‌ایم». متأسفانه آنها تصمیم خود را گرفته بودند و همه ما که مردانی بالغ بودیم، بابت اخراج مورینیو گریه کردیم. او سرمربی مطالبه‌گری بود و گاهی اوقات ما را فراتر از محدودیت‌های‌مان به جلو سوق می‌داد. تا زمانی هم که بازی تمام نمی‌شد متوجه نمی‌شدید که دلیل کارهایی که او در جریان بازی انجام می‌داد، چه بود.

تری در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره صمیمت مورینیو با بازیکنان چلسی در آن دوره هم یادآور شد: ساعت 8 شب نشسته‌ بودم که به یکباره پیامی از مورینیو برایم آمد. او در پیامش نوشته بود «تونی (تری) و بچه‌ها چطور هستند؟ به جورجیو و سامر (پسران جان تری) بگو که عاشق‌شان هستم. مدرسه‌شان چطور پیش می‌رود؟». با خودم می‌گفتم خدا من تاکنون چنین پیامی از جانب سرمربی تیم دریافت نکرده بودم. فردا پیش لمپارد رفتم و گفتم «فرانک، من شب گذشته پیامی با این مضنون از سرمربی تیم دریافت کردم». فکر می‌کردم من آدم خاصی هستم، اما لمپارد به من پاسخ داد «بله، من هم چنین پیامی دریافت کردم». دروگبا هم چنین پیامی از جانب مورینیو دریافت کرده بود.

مدافع پیشین تیم ملی فوتبال انگلیس در پایان خاطرنشان کرد: به دفعات پیام یا تصویر یا فیلمی از جانب مورینیو دریافت می‌کنم که می‌گوید فقط به بچه‌ها سلام مرا برسان. بچه‌های من کاملاً ژوزه را الگوی خود می‌دانند و این به دلیل ارتباطی است که او دارد، اما مردم احتمالاً از دنیای خارج این را نمی‌بینند.

انتهای پیام/

منبع مطلب: خبرگزاری تسنیم