تاخیر دوباره در تاریخ اکران فیلم Mission: Impossible 7

از آن موقع که تولید فیلم Mission: Impossible 7 در اوایل سال ۲۰۲۰ شروع شد و انتظار می‌رفت در ژوئیه ۲۰۲۱ اکران شود، با کرونا درگیر شد و مانند بسیاری از فیلم‌ها و پیش‌درآمدهای دیگر هالیوودی، فیلمبرداری‌اش با چندین بار توقیف و تاخیرهای پی‌درپی‌اش روبه‌رو شد تا به امسال رسید.

پارامونت هم طبق روال و البته به طور رسمی اکران فیلم ماموریت غیرممکن ۷ را به عقب انداخت تا در سال ۲۰۲۲ شاید خدا بخواهد اکران شود. البته این دومین فیلم تاخیری بعد از تاخیر فیلم Top Gun: Maverick به ۶ خرداد سال ۱۴۰۱ است.

از این‌رو نمی‌شود روی تاریخ دقیق اکران فیلم ماموریت غیرممکن ۷ نظر داد و مطمئن بود که دوباره با تاخیر روبه‌رو نمی‌شود، به خصوص با وجود ویروس کرونایی که به سمت نوع دلتا خودش رسیده و در سراسر دنیا گسترده شده. در این بحبوحه، بسیاری از تولیدکنندگان که برای اکران فیلم‌هایشان دست روی دست گذاشتند تا روزهای بهتری بیاید، فیلم‌های دیگری می‌بینیم که برای اکران آماده می‌شوند، اما باید از سد کرونا عبور کنند. پارامونت هم در این اوضاع به فکر جابه‌جایی پخش فیلم Mission: Impossible 7 به ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۲ (۸ مهر ۱۴۰۱) افتاد تا شاید از زیر دومینوی تاخیری فیلم‌ها در برود.

البته Top Gun: Maverick، فیلم دیگر تام کروز هم به دام کرونا افتاد و از زمانی که پارامونت اکران فیلم Top Gun 2 را به ۶ خرداد ۱۴۰۱ موکول کرد، تاخیر دوباره فیلم Mission: Impossible 7 هم دور از انتظار نبود و شاید خیلی از ما هم منتظر این خبر بد بودیم. می‌دانید مشکل اصلی این دو فیلم کجاست؟ مشکل اینجاست که تام کروز در هر دو پروژه نقش اصلی دارد و استودیو پارامونت هم نمی‌خواهد دو فیلمش همزمان با هم رقابت کند. از این‌رو، این استودیو با تاخیر در اکران هر دو پروژه، کار هوشمندانه‌ای کرده تا بین آن‌ها فاصله ایجاد شود. اینطوری باعث می‌شود هر کدام به باکس آفیس موفقی دست پیدا کنند.

از آنجاکه سینماها در پاییز امسال با وضع عجیبی مواجه شدند، اکران این دو فیلم در آن زمان هم برای پارامونت مشکل‌ساز می‌شد و هم سرمایه انسانی و مالی زیادی به هدر می‌رفت. این استودیو هم تحمل کرد تا به امید اینکه فیلم‌هایش به فروش خوبی برسد، آن‌ها را در سال بعد اکران خواهد کرد.

زمانی هم که کریستوفر مک‌کوری اکران فیلم ماموریت غیرممکن ۷ را برای چند ماه به تاخیر انداخت، دنبال فرصتی بود تا زمان بیشتری برای خودش بخرد و فیلم ماموریت غیرممکن را به سرانجامی برساند. با این‌حال، شاید تاخیر در اکران هفتمین ماموریت غیرممکن روی هشتمین قسمتش تاثیرگذار باشد. درکل، با این اوضاع می‌توان دید که برنامه تولید، تاخیر و اکران فیلم‌های Mission: Impossible 7 و Mission: Impossible 8 پشت‌سرهم باشد و اگر این اتفاق‌ها کماکان ادامه‌دار باشد، تام کروز خودش را برای چندین سال درگیر این دو فیلم می‌بیند.

نظر شما درباره تاخیر مجدد در اکران فیلم ماموریت غیرممکن ۷ چیست؟ آیا باز هم با تاخیر مواجه می‌شود؟