بی‌توجهی 3 باشگاه سری A به جولان مرگبار کرونا با از سر گرفتن تمرینات

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در روزهایی که خروج از خانه برای شهروندان ایتالیایی می‌تواند حکم خودکشی را داشته باشد، باشگاه‌های، کالیاری، ناپولی و لاتزیو خودشان را برای بازگشت به تمرینات آماده کرده‌اند.

تمامی رویدادهای ورزشی ایتالیا از روز 19 اسفند به حالت تعلیق درآمده که سری A هم مشمول این قاعده شده است. ویروس کرونا در ایتالیا تا کنون جان 4 هزار و 32 نفر را گرفته است. اگرچه آمار قربانیان و مبتلایان در مناطق شمالی برگامو و لمباردی بیشتر است اما تمامی شهرهای این کشور مشمول قرنطینه شده‌اند.

با وجود هشدار دامیانو تومازی، رئیس اتحادیه بازیکنان فوتبال ایتالیا در مورد خطرناک بودن بازگشت بازیکنان به تمرینات، برخی از باشگاه‌ها تصمیم گرفته‌اند که این موضوع را نادیده بگیرند. ابتدا باشگاه کالیاری اعلام کرد که تمریناتش را از روز دوشنبه با تقسیم کردن بازیکنان در گروه‌های کوچک از سر خواهد گرفت. باشگاه ناپولی هم اکنون اعلام کرده است که بازیکنان این تیم از دو روز دیگر به تمرینات بازخواهند گشت.

در بیانیه‌ای که در سایت این باشگاه قرار گرفته آمده است: باشگاه ناپولی اعلام می‌کند که تمرینات تیم از روز 25 شنبه 25 مارس در تکنیکال سنتر از سر گرفته می‌شود و هر روز در نوبت صبح تمرین خواهد کرد.

لاتزیو نیز دیگر باشگاه ایتالیایی‌است که خود را برای از سر گرفتن تمریناتش در اواخر هفته جاری آماده کرده است. این در حالیست که برخی از تیم‌ها مانند یوونتوس، سامپدوریا و فیورنتینا به دلیل ابتلای چند بازیکن‌شان به کرونا، به صورت کامل در قرنطینه به سر می‌برند و بعید به نظر می‌رسد که به زودی قادر به آغاز مجدد تمرینات‌شان باشند.

 

تاریخ مورد نظر وزیر ورزش ایتالیا برای از سرگیری رقابت‌های ورزشی در این کشور 14 اردیبهشت است. سری A مانند دیگر لیگ‌های معتبر فوتبال اروپا به یوفا تعهد داده است که مسابقاتش را تا روز 30 ژوئن (دهم تیر) به پایان برساند.

انتهای پیام/

منبع مطلب: خبرگزاری تسنیم