بهترین فیلم های ۲۰۲۱ هالیوود

با نزدیک شدن به پایان سال میلادی ۲۰۲۱، مجلات سینمایی معتبر فهرست برترین فیلم‌های سال خود را اعلام می‌کنند.

مجله سینمایی معتبر کایه دو سینما نیز فهرست ۱۰ فیلم معتبر خود را به ترتیب زیر منتشر کرد.

نخستین گاو/  First Cow

این فیلم داستان فوق‌العاده جذاب و درگیر کننده‌ای دارد و کاری انجام می‌دهد که این روزها تعداد کمی از فیلم‌ها انجام می‌دهند: اشاره کردن به پول؛ چیزی که این روزها خیلی قابل لمس و در معرض خطر قرار دارد. «نخستین گاو» داستان یک آشپز تنها، کم حرف و البته ماهر است که به غرب سفر کرد و به یک گروه از شکارچیانی که در منطقه اورگان مستقر شده بودند، پیوست. بعد از مدتی، او فقط توانست با یک مهاجر چینی در آن گروه ارتباط برقرار کند. کلی ریچارت در ششمین فیلم بلندش یعنی «نخستین گاو» با همان فرم مینی مال همیشگی، این ‌بار به سراغ ریشه یابی شکل گیری سرمایه‌داری در یک جامعه کوچک رفته است.

«آنت»/ Annette

فیلم آنت اثری تماشایی است؛ زیرا داستان عجیب‌وغریب آن در ملودی‌های فریبنده و زیبایی زرق‌وبرق‌دار سینمایی‌ای غوطه‌ور است که از هرلحظه آن پشتیبانی می‌کند. فیلم داستان یک استندآپ کمدین موفق و همسرش، یک خواننده سوپرانوی مشهور، را روایت می‌کند که زندگی پر زرق و برق آن‌ها با تولد دخترشان، «آنت»، چرخشی غیرمنتظره می‌گیرد. فیلم آنت فقط شما را روی صندلی‌تان میخکوب نمی‌کند، بلکه تا زمانی که اسامی عوامل فیلم بالا می‌آید، نفستان را بند می‌آورد.

«حافظه» /Memoria

داستان فیلم درباره یک کشاورز گل‌های ارکیده است که به دیدار خواهر بیمار خود در بوگوتا، کلمبیا می رود. او در آنجا با یک باستان شناس فرانسوی مسئول نظارت بر پروژه ساخت و ساز و یک نوازنده جوان دوست می شود. هر شب صدایی او را اذیت می‌کند و مانع خوابش می‌شود.

«ماشین من را بران» / Drive My Car

« ماشین من را بران» ؛ یک درام معاصر با داستانی سرراست نیست، بلکه هاماگوچی یک فیلم‌نامه‌ی ماهرانه و چند لایه را برای مخاطب تدارک دیده که با اجرایی بی‌نقص همراه شده است. داستان روایت یک بازیگر و کارگردان مشهور تئاتر است که با یک نمایشنامه‌نویس ازدواج می‌کند؛ اما مدتی بعد زن ناپدید می‌شود.هاماگوچی در فیلم خودروی من را بران به سراغ داستانی از کتاب «مردان بدون زن» اثر هاروکی موراکامی رفته است. این کتاب متشکل از چند داستان کوتاه‌ست و به زندگی مردانی می‌پردازد که زن زندگی خود را به دلایل گوناگونی از دست داده‌اند.

«فرانس» / France

برونو دومون کارگردان فرانسوی اساسا یک فیلم‌ساز بت‌شکن و به‌شدت نوآور است. با این اوصاف تعجب نمی‌کنیم که ببینیم او دوباره چیز جدیدی را آزموده است. فرانس که بازیگرانی چون لئا سیدو، بلانش گاردن و بنژامین بیوله را در نقش‌‎های اصلی به خدمت گرفته درباره‌ی یک روزنامه‌نگار است که به‌سختی زندگی شخصی و زندگی حرفه‌‌ای بسیار شلوغش را مدیریت می‌کند اما زندگی‌اش با یک تصادف رانندگی غریب، دستخوش تغییراتی بزرگ می‌شود.

«گزارش فرانسوی» / The French Dispatch

فیلم گزارش فرانسوی اثر وس اندرسن، فیلمی گیرا با جلوه‌های بصری بی‌نظیر است که تماشای ماجرای آن می‌تواند تا مدت‌ها خاطره فیلم را در خانه اول ذهن نگه‌دارد. فیلم گزارش فرانسوی مجموعه‌ داستان‌هایی را به تصویر می‌کشد که در آخرین شمارۀ یک مجلۀ آمریکایی مستقر در شهری خیالی در فرانسه چاپ شده‌اند. دیدن این فیلم با جلوه‌های بصری، داستان‌های جذاب و بازی‌های فوق‌العاده از یک گروه بی‌نظیر، شبیه به این است که یک مجموعه داستان کوتاه را بخوانیم.

«پانسیون» / À L’abordage

پانسیون یک فیلم درام فرانسوی به کارگردانی گیوم براک است. این فیلم در بخش پانوراما در هفتادمین جشنواره بین‌المللی فیلم برلین به نمایش در آمد. فلیکس به طور اتفاقی با آلما ملاقات می کند و این آغاز یک ماجراجویی است.

« دختر و عنکبوت» / The Girl and the Spider

«دختر و عنکبوت» به کارگردانی رامون و سیلوان زوکر داستان «لیزا» دختری جوان که از آپارتمانی که با «مارا» به اشتراک گذاشته نقل مکان می کند و به آپارتمانی می رود که در آن تنها زندگی خواهد کرد.

«شمارنده‌‌ی کارت»/ The Card Counter

 

پل شریدر فیلم‌نامه‌نویس و کارگردان «شمارنده‌‌ی کارت» است که مخاطبان سینما بیشتر او را به واسطه‌ی نوشتن فیلم‌نامه‌های مهم مارتین اسکورسیزی از قبیل راننده تاکسی، گاو خشمگین و آخرین وسوسه‌ی مسیح می‌شناسند.  «یک شکنجه‌گر زندان مخوف ابوغریب پس از آزاد شدن از زندانی در آمریکا به قمار روی آورده است. او به دلیل توانایی در شمارش کارت‌ها پول خوبی برنده می‌شود اما قصد ندارد هیچ‌گاه دست به قمارهای بزرگ بزند و می‌خواهد همیشه ناشناس باقی بماند.

«بندیتا» / Benedetta

«بندیتا» جدیدترین اثر پل ورهوفن است که بابت آثاری همچون «یادآوری کامل»، «غریزه اصلی»، «کتاب سیاه»  و «او» شناخته می‌شود.داستان فیلم سینمایی بندتا درباره یک راهبه تازه‌کار است که حوالی قرن ۱۷ میلادی به یک صومعه ایتالیایی می‌پیوندد و در این محیط وقایع عاطفی عجیبی را تجربه می‌کند.فیلم به شکل عجیبی با وجود همه گفت‌وگوها درباره طاعون و قرنطینه به وضعیت این روزهای جهان هم ارتباط پیدا می‌کند؛ از صفت عجیب استفاده کرده‌ایم چرا که ورهوفن فیلم را سه سال پیش جلوی دوربین برده است.