بهترین فیلم‌های مریل استریپ

مریل استریپ تاکنون سه بار اسکار بهترین بازیگر را گرفته و ۲۱ بار برای دریافت این تندیس نامزد شده است.

به نقل از yardbarker، مریل استریپ یکی از بازیگران شاخص سینمای جهان است. او برنده سه جایزه اسکار است و تا به حال ۲۱ بار برای دریافت این جایزه نامزد شده؛ رکوردی که کمتر بازیگری به آن رسیده است. تلاش برای انتخاب بهترین فیلم‌های استریپ کار دشواری است، اما با این وجود در ادامه این گزارش با برخی از این آثار آشنا می‌شوید:

شکارچی گوزن (۱۹۷۸)

اولین نقش استریپ روی پرده سینما در فیلم «جولیا» رقم خورد و فیلم بعدی او «شکارچی گوزن» بود. فیلمی که نامزدی بهترین بازیگر نقش مکمل زن را برای او به ارمغان آورد. استریپ در این فیلم با رابرت دنیرو، کریستوفر واکن (برنده اسکار) و جان کازال همبازی شد.

منهتن (۱۹۷۹)

 

این فیلم به کارگردانی و بازیگری وودی آلن ساخته شد. مریل استریپ هم در آن ایفای نقش کرد و در میان آثار وودی آلن یکی از بهترین‌ها محسوب می‌شود.

کرامر در برابر کرامر (۱۹۷۹)

 

این فیلمی بود که استریپ را به عنوان یک بازیگر قدرتمند به همه معرفی کرد. درامی خانوادگی با بازی مریل استریپ و داستین هافمن که برای هر دو نفرشان جایزه اسکار بازیگری را به ارمغان آورد.

زن ستوان فرانسوی (۱۹۸۱)

 

در «زن ستوان فرانسوی» فتنه‌ها و عاشقانه‌های زیادی به نمایش گذاشته می‌شود و از استریپ خواسته می‌شود راز‌های زیادی را از زندگی و کار همسرش فاش کند. این فیلم یک درام رمانتیک بریتانیایی در دهه ۸۰ است.

انتخاب سوفی (۱۹۸۲)

این فیلم درام، اولین فیلمی است که استریپ را برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن کرد. او در این فیلم نقش سوفی را بازی می‌کند؛ آن هم با لهجه لهستانی فوق العاده که شما را شگفت زده خواهد کرد.

سیلک وود (۱۹۸۳)

 

استریپ در اواخر دهه ۷۰ و اوایل دهه ۸۰ فیلم‌هایی بسیار جدی بازی کرد. “Silkwood” یکی از آنهاست و استریپ نقش کارن سیلک‌وود را در این درام بیوگرافی ایفا کرد.

رودخانه وحشی (۱۹۹۴)

این یک فیلم اکشن با بازی استریپ است؛ چیزی که شاید تصورش را هم نمی‌کردید. البته استریپ می‌تواند همچنان جاذبه‌های بازیگری خود را حفظ کند و «رودخانه وحشی» را از یک فیلم اکشن صرف دور نگه دارد.

پل‌های مدیسون کانتی (۱۹۹۵)

 

وقتی کلینت ایستوود نقش اصلی و کارگردانی یک فیلم را بر عهده دارد، احتمالاً باید انتظار فیلمی خشن و تاریک را داشته باشیم. با این حال، “پل‌های مدیسون کانتی” یک درام رمانتیک آرام است. باز هم استریپ در این اثر، لهجه را بسیار خوب درآورده است.

اقتباس (۲۰۰۲)

 

«اقتباس» فیلمی به کارگردانی چارلی کافمن با نگاهی به داستان «دزد ارکیده» اثر سوزان اورلئان ساخته شد. فیلمی با بازی نیکلاس کیج و مریل استریپ. استریپ در این فیلم نقش اورلئان را بازی کرد.

شیطان پرادا می‌پوشد (۲۰۰۶)

 

«شیطان پرادا می‌پوشد» استریپ را به‌طور آشکار در نقشی شرور نشان نمی‌دهد. این فیلم کمدی-درام به کارگردانی دیوید فرانکل است و مریل استریپ در آن نقش میراندا پریسلی سردبیر مجله مد را بازی می‌کند. این فیلم در دو بخش بهترین طراحی لباس و بهترین بازیگر نقش اول زن برای بازیِ مریل استریپ نامزدی جایزه اسکار را به ارمغان آورد. این فیلم همچنین، در سه بخش بهترین بازیگر نقش اول زن فیلم کمدی، بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای امیلی بلانت و بهترین فیلم کمدی نامزد جایزه گلدن گلوب شد.

ماما میا! (۲۰۰۸)

 

ماما میا! یک فیلم کمدی موزیکال به کارگردانی فیلیدا لوید است. فیلمی که با اقتباس از یک نمایش موزیکال بریتانیایی به همین نام ساخته شده است. این نمایش موزیکال بر پایه ترانه‌های گروه موسیقی آبا که یکی از پرطرفدارترین گروه‌های پاپ تاریخ بودند، ساخته شد.

ترانه‌های خوانده شده در فیلم ماما میا!، همگی با صدای اصلی هنرپیشگان ضبط شده‌اند. مریل استریپ برای بازی در این فیلم نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب در رشته بهترین هنرپیشه زن فیلم موزیکال یا کمدی شد.

پست (۲۰۱۷)

 

«پُست» یک فیلم آمریکایی در ژانر درام تاریخی و تریلر سیاسی به کارگردانی استیون اسپیلبرگ در سبک درام تاریخی است که در سال ۲۰۱۷ منتشر شد. نویسندگان این فیلم لیز هانا و جاش سینگر هستند.

داستان این فیلم در مورد پنهانکاری است که چهار رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا را تحت تأثیر قرار داد. اولین رئیس زن واشینگتن پست، کاترین گراهام (مریل استریپ) و سردبیر شجاع این روزنامه، بنجامین سی. بردلی (تام هنکس) می‌خواهند وارد نبردی بی‌سابقه بین خبرگزاری‌ها و دولتی‌ها بشوند تا بتوانند اسنادی را از پنتاگون افشا کنند.

زنان کوچک (۲۰۱۹)

 

زنان کوچک یک فیلم آمریکایی در ژانر درام به نویسندگی و کارگردانی گرتا گرویگ است. این هفتمین فیلم اقتباس‌شده از رمانی به همین نام نوشتهٔ لوییزا می‌الکات است و مریل استریپ در آن نقش ماندگاری را بازی کرده است.