با تماشای این چند فیلم‌ ترسناک، برگ‌هایتان می‌ریزد

برخی فیلم‌های ترسناک به حدی تأثیرگذار و تکان‌دهنده هستند که درون عمیق‌ترین لایه‌های مغز و ذهنمان نفوذ می‌کنند و تا مدت‌ها بعد از تماشایشان هم ترس و وحشتش را حس می‌کنیم.

برخی فیلم‌های ترسناک به حدی تأثیرگذار و تکان‌دهنده هستند که درون عمیق‌ترین لایه‌های مغز و ذهنمان نفوذ می‌کنند و تا مدت‌ها بعد از تماشایشان هم ترس و وحشتش را حس می‌کنیم.

Scream

فیلم «جیغ» ۲۰۲۲ که در واقع پنجمین قسمت از سری فیلم‌های جیغ محسوب می‌شود. این فیلم ادامه مستقیم فیلم Scream ۴ محصول سال ۲۰۱۱ است و اولین قسمت این مجموعه محسوب می‌شود که توسط وس کریون کارگردانی نشده است. فیلم چیزی حدود بیست و پنج سال بعد از اولین سری اصلی قتل‌ها در وودزبورو را نشان می‌دهد؛ زمانی‌که یک قاتل جدید ظاهر شده است و سیدنی پرسکات باید برای کشف حقیقت، به این منطقه بازگردد. این قاتل جدید، ماسک گوست فیس را روی صورت دارد و گروهی از نوجوانان را مورد هدف قرار داده است؛ نوجوانانی که اسراری را از گذشته‌ی مرگبار این شهر بیرون کشیدند. دانلود فیلم جیغ 5 2022

Orphan: First Kill

یکی از ترسناک‌ترین فیلم‌های ۲۰۲۲ بی شک می‌تواند فیلم «یتیم: اولین قتل» باشد که پیش درآمدی از فیلم Orphan «یتیم» محصول سال ۲۰۰۹ است. لینا کلامر که یک زن روانی و بیثبات به شمار می‌رود، در دیوانه خانه استونیایی ساکن است. او نقش‌های را طراحی می‌کند و به واسطه‌ی آن میتواند با روش درخشانی از این تیمارستان فرار کند و به آمریکا برود؛ آن هم با دزدیدن هویت دختر گمشده‌ی یک خانواده ثروتمند. هرچند زندگی جدید لینا به‌عنوان «استر» وارد پیچ و تاب غیرمنتظر‌ه‌ای می‌شود.طرح اصلی این داستان توسط دیوید لزلی جانسون مکگو لدریک و همچنین الکس میس نوشته شده است؛ آن هم براساس شخصیت‌هایی که خود الکس میس خلق کرده بود.

Texas Chainsaw Massacre

فیلم «کشتار با اره‌برقی تگزاس» نیز در فهرست بهترین فیلم ترسناک ۲۰۲۲ قرار می‌گیرد. این فیلم فوق ترسناک در ادامه فیلم The Texas Chain Saw Massacre محصول سال ۱۹۷۴ ساخته شده و نهمین قسمت در این مجموعه فیلم محسوب می‌شود؛ که داستان آن ۴۷ سال بعد جریان دارد. روث یک زن ۲۵ ساله اهل سان فرانسیسکو است که درآمد زیادی دارد. او خواهر نوجوان و کوچکتر خودش را همراه خود به تگزاس می‌برد تا در سفر کاری‌اش همراه او باشد؛ زیرا از تنها گذاشتن او در شهر واقعا می‌ترسد. خواهر کوچکتر که لیلا نام دارد، یک عکاس آماتور است که از صندلی چرخدار استفاده می‌کند. در ابتدا این سفر کاری خیلی خوب پیش می‌رود، اما مدت زیادی طول نمی‌کشد که آن‌ها با یک صورت چرمی ۶۰ ساله روبه‌رو می‌شوند و باید برای نجات جان خود بجنگند.

Morbius

«موربیوس» یک تریلر تاریک زیبایی‌شناسانه را در دنیای ابرقهرمانی به نمایش می‌گذارد. دکتر «موربیوس» در این مورد از بهترین فیلم‌های ترسناک سال ۲۰۲۲ به‌طور خطرناکی بیمار است و به یک اختلال خونی نادر مبتلا شده است. اما در همین حین، به‌طرز عجیبی مصمم است تا افرادی را که دقیقا از همین سرنوشت رنج می‌برند، نجات دهد. به همین ترتیب هم به یک قمار مستاصلانه دست می‌زند. در ابتدا اینطور به نظر می‌رسید که یک موفقیت بسیار بزرگ و بنیادین باشد. اما مدت زیادی طول نمی‌کشد که مشخص می‌شود همین روشی که به‌عنوان درمان استفاده شده، خودش از یک بیماری هم بدتر است. دانلود فیلم موربیوس

The Black Phone

فیلم «تلفن سیاه» از یک داستان کوتاه از جو هیل اقتباس شده و توسط اسکات دریکسون کارگردانی شده است. فینی شاو یک پسر بچه ۱۳ ساله‌ی خجالتی، اما بسیار باهوش است که توسط یک قاتل روانی و سادیستی ربوده می‌شود. این پسر بچه در یک زیرزمین زندانی شده که کاملا عایق صدا است و جیغ و فریاد هیچ فایده‌ای ندارد. وقتی یک تلفن قطع شده که روی دیوار نصب شده است شروع به زنگ زدن می‌کند، فینی متوجه می‌شود که می‌تواند صدای قربانیان قبلی این قاتل روانی را بشنود. این قربانیان حسابی درگیر و نگران این هستند که به فینی کمک کنند؛ تا بلکه به این طریق اتفاقاتی که برای آن‌ها افتاده، برای فینی رخ ندهد.

Nope

«نه» چیست؟ هنوز نمی‌دانیم. یکی دیگر از عناوین فهرست برترین فیلم ترسناک سال ۲۰۲۲ فیلم «نه» به کارگردانی جوردن پیل است. این فیلمساز پیش از این نیز فیلم‌های ترسناک خوبی، چون Get Out و Us را ساخته بود و به همین دلیل فیلم جدیدش نیز احتمالا از بهترین فیلم‌های دلهره آور ۲۰۲۲ خواهد بود. این فیلم با استفاده از دوربین‌های شرکت کداک فیلم‌برداری شده است؛ از جمله حالت ۶۵ میلی متری در قالب آیمکس.

Salem’s Lot

عنوان بعدی در فهرست برترین فیلم ترسناک سال ۲۰۲۲ اثری آمریکایی به نام «سالمس لات به کارگردانی گری دابرمن است. «سالمس لات» بر اساس رمان خون‌آشام استیون کینگ است. این فیلم برخلاف دیگر اقتباس‌هایش فیلمی خوفناک و خون‌آلود است. داستان درباره‌ی نویسنده‌ای است که به زادگاه دوران کودکی‌اش بازمی‌گردد، آن هم درست زمانی که شهر با خون‌آشام‌ها تسخیر شده است.

Halloween Ends

مجموعه Halloween «هالووین» یکی از طولانی‌ترین، قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین سری فیلم‌های ترسناک تاریخ به شمار می‌رود؛ به همین دلیل هم قسمت جدید و البته آخر آن به‌عنوان یکی از موارد فهرست بهترین فیلم‌های ترسناک سال ۲۰۲۲ انتخاب شده است. در حالی که دو فیلم قبلی در یک شب اتفاق می‌افتند، این سومین فیلم در زمان به جلو می‌رود و حتی همه‌گیری کرونا را وارد ترکیب خود می‌کند؛ و بار دیگر، لوری استرود و مایکل مایرز برای آخرین بار به مصاف هم خواهند رفت. تا اینکه تصمیم بگیرند دنباله‌ی دیگری بسازند یا باز راه‌اندازی کنند.

Jeepers Creepers: Reborn

از دیگر فیلم‌های ترسناک ۲۰۲۲ باید از فیلم Jeepers Creepers: Reborn نام ببریم که چهارمین فیلم و یک بازسازی در سری فیلم‌های «مترسک‌های ترسناک» محسوب می‌شود. داستان از این قرار است که جشنواره Horror Hound برای اولین بار در لوئیزیانا برگزار می‌شود. در میان کسانی که به این جشنواره آمده‌اند چیس و دوست دخترش لین نیز حضور دارند که در آنجا اتفاقات عجیبی را تجربه می‌کنند.

Dark Harvest

«خرمن تاریک» شبیه رویای یک عاشق هالووین به نظر می‌رسد. «خرمن تاریک» به کارگردانی دیوید اسلید بر اساس رمانی از نورمن پارتریج، در یک شهر کوچک در غرب میانه که توسط نیرویی ماورا طبیعی محاصره شده است، روایت می‌شود. یک هیولای افسانه‌ای به نام اکتبر بوی یا همان پسر اکتبر ساکنان یک شهر کوچک در غرب میانه را به وحشت می‌اندازد. او هر سال در روز هالووین با چاقوی قصابی خود از مزارع ذرت برمی‌خیزد و به سمت کسانی می‌رود که خیلی شجاع هستند؛ آنقدر شجاع که با او مقابله کنند. او بعد از بیرون آمدن از مزارع ذرت، به سمت کلیسای شهر می‌رود؛ جایی که گروه‌های خشن پسران نوجوان مشتاقانه منتظر فرصتی هستند که مراسم برداشت سالانه، با این کابوس افسانه‌ای روبه‌رو شوند.