بازیگر «یخ‌زده ۳» خبر ساخته شدن این انیمیشن را اعلام کرد

کریستن بل بازیگر اصلی انیمیشن‌های «یخ‌ده» از ساخته شدن قسمت سوم خبر داد.

به نقل از یاهو نیوز، کریستن بل به طور رسمی اعلام کرد «یخ‌زده ۳» در راه است.

این بازیگر که صداپیشگی پرنسس آنا از این مجموعه موفق انیمیشن‌های دیزنی را برعهده داشته دیشب با حضور در برنامه زنده شوی شبانه جیمی فالون یک خبر بزرگ را برای دوستداران انیمیشن اعلام کرد.

در این نشست وی گفت به طور رسمی و البته با اختیار صفر اعلام می‌کند «یخ زده ۳» در راه است.

وی یادآوری کرد که اختیار وی برای اعلام این خبر صفر است زیرا او مسئول اکران نیست، اما در عین حال که می‌خواهد این خبر مرموز بماند می‌گوید این انیمیشن در راه است.

«یخ زده» نخستین بار سال ۲۰۱۳ راهی سینماها و موفقیت بزرگ آن به یک پدیده جهانی بدل شد و ۶ سال بعد با اکران فیلم دوم حتی موفقیت بیشتری هم کسب کرد.

از آن زمان باوجود اینکه احتمالات مختلفی درباره ساخته شدن قسمت سوم وجود داشته اما کمپانی دیزنی هنوز به صورت رسمی ساخته شدن این قسمت را اعلام نکرده است.

آخرین بار در تابستان ۲۰۲۰ مارک اسمیت کارگردان، در زمان اکران «درون ناشناخته‌ها» اعلام کرد که اصلاً نباید در این باره بحث کرد. همچنین کریس باک از کارگردان‌های هر دو فیلم «یخ‌زده» که در کنار جینفر لی این دو فیلم را ساخته گفت: خواهش من فقط این است که یک کم دیرتر، یک کم بیشتر به ما زمان بدهید. ظرف ۶ ماه نمی‌شود سراع فیلم بعدی رفت.

در هر حال به نظر می‌رسد صحبت نکردن درباره قسمت سوم به معنی ساخته نشدن آن نباشد. با توجه به اینکه بین دو فیلم اول زمانی ۶ ساله فاصله افتاد شاید باید در انتظار زمانی به همین اندازه برای اکران فیلم سوم بود.

«یخ‌زده» که بر پایه رمان «ملکه برفی» هانس کریستیان آندرسن ساخته شده، پنجاه و سومین انیمیشن کلاسیک والت دیزنی بود و بازیگران مطرحی چون کریستن بل، ایدینا منزل و جاناتان گروف در آن به صداپیشگی پرداختند.

این انیمیشن به سرعت عنوان پرفروش‌ترین پویانمایی تاریخ را از آن خود کرد و در عین حال با تحسین گسترده منتقدان مواجه شد و دو جایزه اسکار بهترین پویانمایی و بهترین ترانه اورجینال برای ترانه «رهاش کن» را از آن خود کرد. جایزه بهترین پویانمایی گلدن گلوب، بفتا و پنج جایزه آنی (شامل بهترین پویانمایی) از دیگر جوایز این انیمیشن بود.

سال ۲۰۱۵ فیلم کوتاهی به نام «تب یخ زده» و سال ۲۰۱۷ «ماجراجویی منجمد اولاف» به عنوان فیلم‌های جانبی این انیمیشن ساخته شدند و «یخ‌زده ۲» نیز نوامبر ۲۰۱۹ اکران شد. انیمیشن کوتاه ۲۰۲۲ با نام «روزگار یک آدم برفی» و انیمیشن سریالی ۲۰۲۱ با نام «اولاف تقدیم می‌کند» از دیگر اسپین‌اف‌های این فیلم هستند.