بازیگرانی که در سریال شهرزاد و جیران نقش آفرینی کرده اند

سریال شهرزاد و جیران به کارگردانی حسن فتحی در نمایش خانگی را می توان از مجموعه های پرمخاطب در سالهای گذشته دانست که برخی از بازیگران آنها مشترک اند.

حسن فتحی یکی از کارگردانان مطرح کشورمان که آثار ماندگار و مشهوری در کارنامه هنری خود ثبت کرده است در شبکه نمایش خانگی با ساخت سریال پرمخاطب شهرزاد به شهرت بیشتری دست یافت. او در این سریال با هنرمندان مطرح بسیاری همکاری کرد که از آن پس اغلب آنها با نقش های خود در این سریال شناخته می شوند.

حسن فتحی بعداز چند سال به سراغ ساخت یک مجموعه پرستاره و تاریخی دیگر رفته و داستان عاشقانه دیگری را به تصویر کشید. این کارگردان در دومین تجربه خود در نمایش خانگی با برخی از بازیگران خود در سریال شهرزاد همکاری کرده و نقش های متفاوتی را بر عهده آنها گذاشت که در این بخش از فرهنگ و هنر به آنها اشاره می کنیم.

بازیگران مشترکی که در دو سریال شهرزاد و جیران حضور دارند

پریناز ایزدیار بازیگر نقش خدیجه تجریشی در سریال جیران است که با ورود خود به کاخ سلطنتی داستانهای متفاوتی را رقم زده و در تصمیمات پادشاه تاثیر بسزایی داشته است.

این بازیگر در اولین تجربه خود در نمایش خانگی بازیگر نقش شیرین در سریال شهرزاد بود که با نقش آفرینی فوق‌العاده و جذاب خود در مقابل شهاب حسینی، ترانه علیدوستی و علی نصیریان، یکی از مهمترین نقاط قوت این سریال بود.

 

امیرحسین فتحی با سریال شهرزاد به نمایش خانگی راه یافته و در این مجموعه با نقش هرچند کوتاه خود توانست در خاطر مخاطبان ماندگار شود. او در این سریال بازیگر نقش صابر عبدلی و خواستگار شیرین بود.

امیرحسین فتحی در سریال جیران، یکی از نقش های اصلی به نام سیاوش را بر عهده دارد که با اجبار ، عشق خود را از دست داده و برای بازگرداندن او از دربار شاه، دست به هر اقدامی می زند.

 

غزل شاکری برای نخستین بار با سریال شهرزاد به نمایش خانگی راه یافت و با نقش آذر گل دره ای و معشوقه دوم فرهاد یکی از شخصیت های ماندگار این مجموعه شد. این بازیگر در سریال جیران شخصیت ملک‌زاده خواهر ناصرالدین شاه و همسر امیرکبیر فقید را ایفا می کند که از تصمیمات خودخواهانه مهدعلیا در امان نیست.

 

امیرجعفری یکی دیگر از کاراکترهای مهم سریال شهرزاد بود که با نقش سروان گودرز آپرویز از فصل دوم وارد قصه شد و تا قسمت آخر همراه گروه بود. امیر جعفری در دومین همکاری خود با حسن فتحی در نمایش خانگی، عهده دار نقش میرزا آقاخان نوری صدراعظم ناصرالدین شاه است.

 

الهام نامی بازیگر جوان دیگر سریال جیران است که با عنوان شکوه السلطنه یکی از زنان عقدی ناصرالدین شاه نقش آفرینی می کند. این بانوی هنرمند در سریال شهرزاد نقش کوتاهی داشته و شخصیت همسر صیغه ای رامین ناصرنصیر و هووی نسیم ادبی را ایفا می کرد.

 

نهال دشتی یکی از بازیگر جوان کشورمان است که با سریال شهرزاد و نقش میترا خواهر فرهاد به شهرت رسید. او در دومین تجربه همکاری خود با حسن فتحی نقش ستاره خانم، همسر عقدی ناصرالدین شاه را ایفا می کند که در دنیای خود بوده و کاری به امور زنانه حرمسرا ندارد.

 

هومن برق نورد مانند بسیاری دیگر از هنرمندان با سریال شهرزاد وارد نمایش خانگی شد. او در این سریال نقش سرهنگ شهربانی را ایفا می کرد  که ارادت خاصی به بزرگ آقا داشته و در هر 3 فصل آن حضور داشت. هومن برق نورد در همکاری دوباره خود با حسن فتحی در سریال جیران، نقش شازده بصیر را بر عهده دارد.

 

پاشا جمالی را بیشتر مخاطبان با نقش اصغر اصغری شاگر هاشم و عاشق میترا به خاطر دارند که از هر فرصتی برای صحبت کردن با میترا استفاده می کرد. این بازیگر در سریال جیران نقش یکی از خواجه های دربار را ایفا می کند که در خدمت ستاره خانم است.

 

پرویز بزرگی یکی از بازیگران پیشکسوت کشورمان است که در سریال شهرزاد ایفاگر نقش رجب از نوچه های بزرگ آقا بود و در سریال جیران شخصیت کدخدای  کوهسار در تجریش را بازی می کند.