اکران‌های جدید پلتفرم‌ها کدامند

پلتفرم های آنلاین در جدیدترین اکران های خود با فیلم هایی در ژانرهای کمدی، خانوادگی و کودک میزبان مخاطبان هستند.

با پایان اکران برخی از فیلم های سینمایی در سینماهای سراسر کشور اکران آنلاین آنها در پلتفرم ها آغاز شده است که در این گزارش به معرفی این فیلم های سینمایی می پردازیم.

«دینامیت» جدیدترین اثر کمدی اجتماعی اکران آنلاین

فیلم سینمایی «دینامیت» ساخته سید مسعود اطیابی و محصول سال ۱۴۰۰ است که تا زمان اکران در سینماها صدرنشین فروش گیشه بود، اکنون در حال اکران آنلاین در پلتفرم های فیلیمو و نماواست.

«دینامیت» اثری کمدی اجتماعی است و داستان ساکنان آپارتمانی را روایت می کند که از اقشار مختلف جامعه چون طلبه، ساقی مواد و … در آن حضور دارند. دانلود فیلم دینامیت

پژمان جمشیدی، احمد مهرانفر، نازنین بیاتی از بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

سینما در سینما با «جنایت بی دقت»

فیلم سینمایی «جنایت بی دقت» به کارگردانی شهرام مکری و محصول سال ۱۳۹۹ است که در حال حاضر تماشای آن در پلتفرم فیلیمو به صورت آنلاین امکان پذیر است.

«جنایت بی دقت» در هفتاد و هفتمین دوره جشنواره بین المللی فیلم ونیز موفق به کسب جایزه بهترین فیلمنامه از منتقدان سینمایی شده است. این اثر شامل روایت های تو در تو است که در بخش هایی به هم متصل می شوند.

فیلم «جنایت بی دقت» درباره تماشاگرانی است که قبل از شروع اکران فیلمی در سینما درباره آن حرف می زنند و با شروع ماجرا بر پرده سینما داستان آنها و قصه فیلم با هم یکی می شود.

بابک کریمی، محمد ساربان، عادل یراقی، فریبا کامران، بهزاد دورانی، سیاوش چراغی پور، ابوالفضل کاهانی از جمله بازیگران این فیلم سینمایی به شمار می روند.

کلاهبرداری از بیمه در «صحنه زنی»

فیلم سینمایی «صحنه زنی» به نویسندگی و کارگردانی علیرضا صمدی و تهیه کنندگی مجید رضابالا محصول سال ۱۳۹۹ دیگر فیلم اکران آنلاین است. دانلود فیلم صحنه زنی

«صحنه زنی» برنده سیمرغ نقره ای بهترین کارگردانی از سی و هشتمین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر است.

در خلاصه داستان این اثر آمده است: «رییس یک باند خلافکار با همکاری دوستانش صحنه های تصادف را جعل می کند و از بیمه خسارت دریافت می کند…»

مهتاب کرامتی، بهرام افشاری، مجید صالحی، پیام احمدی‌ نیا، لیندا کیانی از جمله بازیگران «صحنه زنی» هستند.

«شهربانو» و تلاش برای آزادی از حبس ابد

فیلم سینمایی «شهربانو»  به کارگردانی مریم بحرالعلومی دیگر فیلم سینمایی است که با پایان اکران روی پرده سینما در چرخه اکران آنلاین قرار گرفت.

«شهربانو» به نویسندگی پژمان تیمورتاش، کارگردانی مریم بحرالعلومی و تهیه کنندگی پگاه احمدی محصول سال ۱۳۹۹ است.

در خلاصه داستان این درام اجتماعی آمده است: «شهربانو که به جرم حمل مواد مخدر به حبس ابد محکوم شده پس از یازده سال برای شرکت در عروسی پسرش از زندان مرخص می شود اما.‌‌‌..»

فرشته صدرعرفایی، بهناز جعفری، گلاره عباسی، سامان صفاری، محمد ولی زادگان، علی کیان ارثی از بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

فیلم «شهربانو» نخستین بار در سی و هشتمین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر به نمایش در آمده است.

ویژگی این اکران این است که پیش از این فیلم اکران پرده نشده است.

«اتومبیل» روایتی خانوادگی اجتماعی

فیلم سینمایی «اتومبیل» به نویسندگی مهدی سجادپور، کارگردانی علی میری رامشه و تهیه کنندگی علی عبدالعلی زاده محصول سال ۱۳۹۹ است. دانلود فیلم ایرانی

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «سهراب در روز ازدواج برادرش سیاوس به جرم حمل مواد مخدر دستگیر می شود. سیاوش در تلاش است تا کسانی که برای برادرش پاپوش دوخته اند، پیدا کند اما…»

اکبر عبدی، مهدی کوشکی، ارسلان قاسمی، سحر قریشی، علیرام نورایی در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.

اثری در ژانر کودک برای تماشای خانوادگی در فیلیمو

«شهر گربه ها» به کارگردانی سیدجواد هاشمی و محصول سال ۱۳۹۸ دیگر محصولی است که از شنبه ششم فروردین ماه اکران آنلاین آن در فیلیمو آغاز شده تا تنوعی هرچند اندک در ژانر آثار اکران آنلاین به چشم بیاید.

در خلاصه داستان این اثر آمده است: «گربه های طماع گربستان برای رسیدن به آروزهای خود تصمیم دارند در مسابقه ای شرکت کنند که دسیسه مشاور حاکم شهر گربه هاست. سفر آن ها به شهر گربه ها آغاز می شود غافل از اینکه حاکم شهر به کمک کشفیات گرفسور و تحقیقات می خواهد عمر آن ها گرفته و به عمر خودش اضافه کند…»

علیرضا خمسه، نیوشا ضیغمی، فرهاد آییش، یوسف تیموری، امین زندگانی، امیر غفارمنش، میرطاهر مظلومی در «شهر گربه ها» به ایفای نقش می پردازند.

اکران آنلاین فیلم های سینمایی فرصت مناسبی برای علاقه‌مندان به تماشای این آثار را ایجاد کرده تا با وجود شرایط پاندمی کرونا، صرفه جویی در وقت به تماشای آثاری که موفق به دیدن آنها به هر دلیلی روی پرده نقره ای سینما نشده اند، بنشینند.

براساس گزارش خبرگزاری صبا از افزایش قیمت بلیت ها برای تماشای آنلاین آثار پلتفرم ها و تفاوت اندکی که بین بهای بلیت اکران آنلاین با بلیت اکران حضوری وجود دارد شاید نکته ای که برای بهره بری از این پلتفرم ها ارزشمند باشد استفاده یک بلیت برای تماشای خانوادگی فیلم هاست و البته انتخاب این که در طول هر ساعت از شبانه روز براساس زمانبندی مشخص پلتفرم ها امکان تماشای فیلم مورد نظر وجود خواهد داشت.

شاید با نرخ تورم و افزایش قیمت ها در هر زمینه ای افزایش بهای بلیت سینماهای حضوری و آنلاین تا حدی توجیه پذیر باشد اما آنچه نباید در این میان نادیده گرفته شود نظارت قانونی بر روند قیمت گذاری ها به ویژه در بخش آنلاین است؛ انتظاری که برای حمایت و حفظ مخاطبان اکران آنلاین از مدیران مربوط به این حوزه می رود.