اوبامیانگ: پیراهن شماره 14 آنری را نمی‌‌خواستم/ لاکازت و مخیتاریان ناچارم کردند آن را بردارم

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پیر امریک اوبامیانگ می‌گوید زمستان سال 2018 که از دورتموند به آرسنال پیوست امیدوار بود که در این تیم پیراهن شماره 7 یا 9 را به تن کند. او تا الان توانسته ثابت کند که پتانسیل تبدیل شدن به جانشینی شایسته برای تیری آنری، ستاره فرانسوی پیشین توپچی‌ها را دارد هرچند انتخاب پیراهن شماره 14 آنری توسط او برای اثبات این موضوع نبوده است.

اوبامیانگ که در 97 بازی‌اش برای آرسنال در تمامی رقابت‌ها 61 گل زده و همین مسئله سبب شده است که خیلی‌‌ها او را با آنری مقایسه کنند که هنوز هم بهترین گلزن تاریخ قرمزپوشان لندن است.

 مهاجم 30 ساله توپچی‌ها درباره داستان انتخاب پیراهن شماره 14 آرسنال به شبکه تلویزیونی این باشگاه گفت: من دو شماره را دوست دارم، 9 و 7. اما پیش از من لاکازت پیراهن شماره 9 را برداشته بود و میخی (مخیتاریان) هم شماره 7. قبل از اینکه بیایم از میخی پرسیدم آیا او همچنان می‌خواهد با پیراهن شماره 7 بازی کند و او گفت بله. من هم گفتم اشکالی ندارد و سراغ شماره‌ دیگری رفتم. مخی از آرسنال رفت اما من با پیراهن شماره 14 گل‌های زیادی زدم و به همین دلیل با همین پیراهن به کارم ادامه می‌دهم.

شادی گل معروف اوبامیانگ پشتک زدن است، اما این حرکت او همواره با نگرانی‌های از سوی پزشکان و هواداران آرسنال همراه بوده، چرا که آنها می‌ترسند که با شدت فرود آمدن او پس از پشتک زدن باعث مصدومیتش شود. او اما به همه اطمینان خاطر داد که اتفاقی برایش رخ نخواهد داد به خصوص که در خانه روی این حرکت بیشتر کار کرده است.

اوبامیانگ ادامه داد: من سال‌هاست که دارم به این شیوه شادی گل می‌کنم. اولین بار روی کاناپه خانه‌ام این حرکت را انجام داد، بعد روی تختخوابم.

برای آرسنالی‌ها اما مهمتر از شیوه شادی اوبامیانگ گل‌هایی است که او به ثمر می‌رساند هرچند تنها یک سال دیگر به پایان قرارداد او باقی مانده است و هنوز خبری از تمدید آن هم نیست. اخیراً هم گفته شده ممکن است او به تیمی جاه‌طلب‌تر برود تا در سال‌های پایانی دوران بازیگری‌اش بتواند جام کسب کند.

 

انتهای پیام/

منبع مطلب: خبرگزاری تسنیم