امتیاز بالای منتقدان و سینمادوستان به اولین قسمت از فصل آخر سریال خارجی

یکشنبه شب اولین قسمت از فصل ششم و پایانی «پیکی بلایندرز» پخش شد و با 3.7 میلیون بیننده به رکورد جدیدی در میزان بینندگان خود دست پیدا کرد.

این سریال که در شبکه بی‌بی‌سی وان پخش شد قرار است به زودی در شبکه نتفلیکس هم پخش شود، قسمت اول این فصل به «هلن مک کروری» بازیگر نقش عمه پولی تقدیم شد که تابستان گذشته بعد از مبارزه با سرطان در سن 52 سالگی درگذشت. این سریال قرار است بعد از این فصل با یک فیلم بلند به پایان برسد.

طرفداران «پیکی بلایندرز» در توئیتر به شدت از قسمت اول این سریال استقبال کرده‌اند و آن را بهترین اپیزود این سریال دانسته‌اند که با همین قسمت اول اشک مخاطبان را درآورده است. یکی از این کاربران نوشته:«شیوه‌ای که «پیکی بلاندرز» به شخصیت عمه پولی ادای دین می‌کند یکی از بهترین شیوه‌های ممکن بود که می‌شد اجرایش کرد. نه تنها این یک ادای دین بود، بلکه داستان را به شیوه‌ای تغییر داد که به یکی از آخرین کمک‌های مک کروری به سریالی بدل شد که آن را واقعا دوست داشت.»

این اپیزود با نام «روز سیاه» همچنین با نزدیک به 3500 رای امتیاز بالای 9.4 را در سایت imdb کسب کرده که نشان از استقبال طرفداران دارد. همه منتقدان هم در سایت متاکریتیک امتیازات بالای 80 را به این اپیزود داده و میانگین امتیاز 86 برای این سریال ثبت شده است. از جمله نقد مثبت بوید هیلتون نویسنده امپایر که نوشته:«آغازِ پایان یکی از بهترین سریال‌های درام این سالهای انگلیس بسیار تکان‌دهنده، احساسی، سینمایی، جاه طلب و بیش از همیشه حماسی است.»

اد کامینگ منتقد روزنامه ایندیپندنت هم در مقاله خود نوشت:«در حالی که بازیگران فرعی سریال پیکی بلایندرز هرگز یک آنسامبل بازیگری کامل نبوده اند، اما حالا در این فصل نهایی به مانند ماه‌های کوچکی شده‌اند که به دور سیاره عجیب و ترسناک شخصیت تامی می‌چرخند.»