افشاگری کامبیز دیرباز از پشت صحنه سریال آقازاده

من دو سال است خودم را حبس کردم و اگر نقش اصلی باشد، بازی می‌کنم.

دیرباز با اشاره به دلخوری‌هایش از همکاری با «آقازاده»، توضیح داد که دو ماه آخر فیلمبرداری، کار را ترک کرده بوده و سر صحنه و جلوی دوربین سریال، حاضر نمی‌شده است.

 کامبیز دیرباز در گفت‌وگو با برنامه «استودیو هشت» که روی آنتن رادیو نمایش می‌رود، از ماجرای قهر خود با سریال «آقازاده» گفت.

این بازیگر، در پاسخ به مجری برنامه درباره «آقازاده» و دلیل نیمه ماندن همکاری‌اش با این سریال گفت: «من پیش از این مصاحبه نکردم چون گفتم ممکن است روی پخش سریال تاثیر بگذارد. من قوانین حرفه‌ای را بلدم و قوانین حرفه‌ای هم این است که در زمان پخش یک سریال، صحبت نکنید.»

او در ادامه درباره نقش شهنام در سریال «آقازاده» توضیح داد: «نقش شهنام آن چیزی نبود که از روز اول مرا مجاب کردند بازی کنم. اتفاقاتی افتاد که پشت دستم را داغ کردم که اگر فیلمنامه به طور فرض ۲۶ قسمت است، باید عین ۲۶ قسمت آماده باشد و بخوانم و بعد بازی کنم.»

دیرباز افزود: «ما در «آقازاده» با هشت قسمت کار را شروع کردیم من هشت قسمت خواندم و طبیعی بود گفتم فلان نقش را دوست دارم و گفتند آن نقش قرار است سنش پایین باشد، یعنی دو آقازاده مثبت و منفی سریال، قرار است سن شان پایین باشد و بعد از نقش شهنام گفتند.»

این بازیگر ادامه داد: «انتظار داشتم اعتماد دو طرفه باشد و درگیر کرونا شدیم. بعداً که قرار شد امیر آقایی نقش را بازی کند که از من هم بزرگ‌تر است، کمی دلخور شدم که اگر تصمیم عوض شده است، چرا این اتفاق این‌گونه رخ داد.»

او گفت: «صادقانه بگویم بعد از ۱۵ سال می‌خواستم نقش منفی تجربه کنم ولی بعد از این‌که سریال پخش شد، همکارانم فکر کرده بودند که مواضعم عوض شده است و نقش مکمل و سه و چهار هم بازی می‌کنم، درحالی‌که این‌طور نیست و من دو سال است خودم را حبس کردم و اگر نقش اصلی باشد، بازی می‌کنم.»

دیرباز در واکنش به سوال مجری که چرا نقش کوتاه بازی کرده است، پاسخ داد: «باید به مردم راستش را گفت، قرار بود گره‌هایی با آن کاراکتر باز شود. آن‌چه هم در نسخه پخش شده موجود است، همین است و ما آخر داستان می‌فهمیم شهنام، آدم حاج‌حسن با بازی جمشید هاشم‌پور است. افتخار هم کردم حتی برای چند پلان کنار ایشان بودم.»

این بازیگر در ادامه افزود: «صادقانه به خاطر دلخوری‌هایی که در دو ماه آخر کار بوجود آمد من کار را رها کردم. من دو ماه آخر فیلمبرداری نبودم. حضور فیزیکی نداشتم و دودش هم در چشم نقش رفت. نمی‌خواهم نبش قبر کنم ولی این دل‌خوری بود که از روز اول با من جلو آمد و از این پس هم فیلمنامه‌ای که کامل نباشد، واردش نمی‌شوم.»

او در پاسخ به این‌که اگر فصل دوم «آقازاده» تولید شود، خواهد بود یا نه، گفت: «یکی از کاراکترهایی که زنده ماند شهنام است و اگر شرایط به گونه‌ای باشد که شهنام قصه را جلو ببرد چرا که نه. با کمال افتخار چون به هر حال من با حامد عنقا و بهرنگ توفیقی دوستم، کدورت‌ها از بین رفته و متعلق به آن زمان بوده است.»

برنامه «استودیو هشت» به تهیه کنندگی مژگان فرزین و با اجرای مصطفی امامی شنبه تا چهارشنبه یک هفته در میان ساعت ۱۸:۳۰ روی آنتن رادیو نمایش می‌رود.

منبع: ایران آرت