افزایش تعداد تعویض تیم‌ها با از سرگیری مسابقات فوتبال به 5 بازیکن

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) پیشنهاد داد تیم‌ها در زمان از سرگیری مسابقات مختلف فوتبال پس از پشت‌سر گذاشتن بحران کنونی که در نتیجه شیوع ویروس کرونا به وجود آمده، به جای سه تعویض از پنج تعویض در جریان هر بازی استفاده کنند تا فشار کمتری به بازیکنان بیاید. این پیشنهاد البته باید ابتدا به تأیید هیئت بین‌المللی فوتبال (IFAB) به عنوان تنها نهاد قانونگذار در فوتبال برسد.

سخنگوی فیفا دراین رابطه گفت: هنگامی که مسابقات از سرگرفته شوند، تقویم بازی‌ها فشرده‌تر از حالت معمول خواهد بود و تیم‌ها مجبور به برگزاری بازی‌های خود در هفته‌های متوالی خواهند بود. ایمنی بازیکنان یکی از اولویت‌های اصلی فیفا است و یکی از نگرانی‌ها در این رابطه این است که فشردگی بیش از حد مسابقات ممکن است خطر صدمات احتمالی را افزایش دهد.

وی افزود: با توجه به این مسئله و با توجه به چالش منحصر به فردی که در سطح جهانی در برگزاری مسابقات طبق تقویم پیش‌بینی شده با آن روبه‌رو هستیم، فیفا پیشنهاد می‌کند موقتاً اجازه تعداد تعویض‌های بیشتری در اختیار سازمان‌های برگزارکننده مسابقات مربوطه قرار داده شود. در رقابت‌هایی که در حال حاضر کمتر از پنج تعویض مجاز است، به هر تیم امکان استفاده از 5 تعویض در طول مسابقه داده می‌شود. همچنین این امکان وجود دارد که در صورت لزوم، یک تعویض اضافی هم در زمان اضافه بازی صورت گیرد.

در حال حاضر لیگ‌های مختلف در سراسر جهان در تلاش برای یافتن راهکاری مناسب برای از سرگیری مسابقات خود هستند که در نتیجه شیوع ویروس کرونا نیمه‌کاره مانده‌اند.

انتهای پیام/

منبع مطلب: خبرگزاری تسنیم