اسپورتینگ لیسبون قید خرید طارمی را زد

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نشریه پرتغالی «آبولا» نوشت که باشگاه اسپورتینگ لیسبون در پی مصدومیت لوئیز فلیپه برزیلی که تا پایان فصل خانه‌نشین خواهد بود، در فاصله دو روز مانده به بسته شدن پنجره نقل‌وانتقالات زمستانی به دنبال اضافه کردن یک مهاجم به ترکیب تیم تحت‌هدایت سیلاس است. در این راستا مهدی طارمی، یکی از اولین گزینه‌‌های اسپورتینگ بود و حتی مدیراین باشگاه پرتغالی برای به خدمت گرفتن طارمی 27 ساله دست به کار شدند و تماس‌هایی هم با باشگاه ریو آوه داشتند، اما پس از اینکه از رقم درخواستی ریو آوه برای فروش این مهاجم ایرانی مطلع شدند، از جذب او منصرف شدند و اکنون دنبال به خدمت گرفتن گزینه‌ای دیگر هستند که یکی از آنها نلسون اولیویرا، مهاجم پرتغالی آاِک آتن است.

پیش از این نشریه فرانسوی «اکیپ» خبر داده بود باشگاه بوردو فرانسه در حال مذاکره با ریو آوه پرتغال به منظور به خدمت گرفتن مهدی طارمی است. طبق این گزارش، ریو آوه در نظر دارد مهاجم 27 ساله خود را که تا سال 2021 با این باشگاه قرارداد دارد، در ازای 5 میلیون یورو به فروش برساند، اما این انتقال می‌تواند در ازای مبلغی در حدود 3 میلیون یورو عملی شود.

همچنین شبکه رادیویی «TSF» پرتغال هم پیش از این مدعی شده بود دو باشگاه بزرگ پرتغال یعنی اسپورتینگ لیسبون و بنفیکا نظرشان معطوف به جذب مهاجم ایرانی ریو آوه شده است. بر اساس این گزارش باشگاه اسپورتینگ لیسبون ابتدا پیشنهادی یک میلیون یورویی بابت جذب مهدی طارمی داده که بلافاصله ار سوی ریو آوه رد شده است. فردریکو وارانداس، رئیس باشگاه اسپورتینگ روز گذشته (چهارشنبه) رقم پیشنهادی خود (در این گزارش اشاره به رقم پیشنهادی جدید نشده) را افزایش داده است.

طبق گزارش «TSF» باشگاه بنفیکا اما می‌تواند طارمی را به سمت دوم این ماجرا بکشاند. دستیار سرمربی ریو آوه، برادر برونو لاگ، سرمربی کنونی بنفیکا است و می‌تواند بهترین توصیه‌ها را به سرمربی بنفیکا چه از لحاظ حرفه‌ای و چه شخصی در این زمینه کند. باشگاه ریو آوه قصد دارد از این انتقال چیزی در حدود 10 میلیون یورو نصیبش شود، اما این انتقال می‌تواند در ازای رقم کمتری، در حدود 5 یا 6 میلیون یورو عملی و این مهاجم ایرانی راهی لیسبون شود.

طارمی که در تابستان 2019 از الغرافه قطر به ریو آوه پیوست، این فصل در 21 بازی برای این تیم پرتغالی به میدان رفته و آمار 9 گل‌زده و 5 پاس‌گل را از خود برجای گذاشته است.

پیش از این در رسانه‌های انگلیسی شایعه علاقه‌مندی باشگاه استون‌ویلا به جذب مهاجم تیم ملی فوتبال کشورمان مطرح شده بود.

انتهای پیام/

منبع مطلب: خبرگزاری تسنیم