ارفاق یوفا به باشگاه‌‌ها برای اجرای قانون بازی جوانمردانه مالی به خاطر کرونا

به گزارش خبرگزاری تسنیم، میلیون‌ها یورو خسارتی که به خاطر تعطیلی مسابقات ورزشی در قاره اروپا به لیگ‌های فوتبال قاره سبز وارد آمده و خواهد آمد، تمامی دست‌اندرکاران این ورزش را برای پیدا کردن راه‌های کاهش ضرر به تکاپو انداخته است.

در این میان برخی باشگاه‌ها اقدام به کاهش دستمزد و حقوق بازیکنان‌شان گرفته‌اند و برخی دیگر هم مجبور شده‌اند به آنها مرخصی بدون حقوق بدهند و موقتاً قطع همکاری کنند. با این حال ممکن است که نیاز به تمهیدات بیشتری برای کمک به آنها وجود داشته باشد.

در همین راستا، اتحادیه فوتبال اروپا در نظر دارد که تغییراتی را در ساختار مالی‌اش اعمال کند که این شامل قانون بازی جوانمردانه مالی هم می‌شود.

یوفا با هدف جلوگیری از بی حساب و کتاب خرج کردن باشگاه‌ها قانون بازی جوانمردانه مالی را تعریف کرد که بر اساس آن باشگاه موظف شدند به اندازه درآمد واقعی‌شان بازیکن بخرند. اما اکنون با ضررهایی مالی که به باشگاه‌ها به خاطر تعلیق طولانی مسابقات و از دست دادن درآمدهای حاصل از بلیت فروشی، حق پخش تلویزیونی و سایر پاداش‌ها وارد شده، یوفا قصد دارد به باشگاه‌ها ارفاغ کند به گونه‌ای که اگر کل مخارج آنها در طول یک فصل باعث ایجاد ترازی منفی بیش از 30 میلیون یورو شود، برای‌شان جریمه‌ای در نظر نگیرد. در حال حاضر سقفی که قانون جوانمردانه مالی یوفا برای ضرر مالی باشگاه‌های در نظر گرفته 30 میلیون یورو است.

 

طبق گزارش نشریه گاتزتا دلواسپورت، دو کمیسیون در اتحادیه فوتبال اروپا تشکیل شده که وظیفه آنها پیدا کردن راهکارهایی برای کاهش ضرر باشگاه‌ها است. یوفا پیش از این با درخواست لیگ‌های اروپا برای موکول کردن یورو 2020 به سال 2021 موافقت کرد. به این ترتیب لیگ‌ها این فرصت را خواهند داشت که مسابقات لیگ را به پایان برسانند و درآمدهای حاصل از فروش حق پخش آنها و … حفظ کنند.

انتهای پیام/

منبع مطلب: خبرگزاری تسنیم