ادریس آلبا و تحول در تلویزیون بریتانیا

ادریس آلبا بازیگر مشهور بریتانیایی در حال مذاکره برای یک مسئولیت ۱.۲ میلیارد دلاری است.

به نقل از ورایتی، ادریس آلبا در حال مذاکره با مارک بویان بنیانگذار و مدیرعامل مجموعه بازاریابی و ارتباطات «میروما گروپ» است تا مسئولیت کانال ۴ بریتانیا را به ارزش یک میلیارد پوند برعهده بگیرد.

البا خود مدیرعامل کمپانی تولید «گرین دور پیکچرز» است که تهیه کننده فیلم‌ها و برنامه‌هایی چون «کابوی بتونی»، «چارلی را روشن کن» و «مدرسه مبارزه ادریس البا» بوده است.

کانال ۴ از هر نوع اظهارنظری خودداری کرده است.

در اکتبر ۲۰۲۱ میروما، «استودیو کورنر استون» را که یک کمپانی تجاری برای سرمایه‌گذاری و تولید برنامه‌های تلویزیونی است تاسیس کرد. همان زمان این شایعه پیچید که مایکل گرید مدیر سابق بی‌بی‌سی برای مدیریت کانال ۴ پیشنهاد شده است.

اما در نهایت پس از چند ماه حدس و گمان و نامشخص بودن آینده کانال ۴، در آوریل امسال وزیر فرهنگ بریتانیا نادین دوریس، تاکید کرد که این سرویس برای رقابت با سرویس‌های جهانی مانند نتفلیکس و آمازون به فروش می‌رسد. این طرح اگر به اجرا برسد می‌تواند چهره پخش تلویزیونی بریتانیا را متحول کند. دوریس گفته قصد دارد از این طرح برای کمک به پخش‌کنندگان خدمات عمومی برای رقابت در عصر اینترنت بهره بگیرد و عصر طلایی جدید را برای تلویزیون و رادیوی بریتانیا آغاز کند.

اپراتور تلویزیونی پولی اسکای و پارامونت که مسئولیت کانال ۵ بریتانیا را هم دارد، از دیگر کمپانی‌هایی است که در این زمینه وارد مذاکره شده است.