احتمال از سرگیری ژوپیلر لیگ بلژیک/ تهدید یوفا کارساز می‌شود؟

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در تاریخ 14 فروردین ماه بود که با تصمیم اتحادیه فوتبال و سازمان لیگ بلژیک، لیگ حرفه‌ای فوتبال این کشور موسوم به ژوپیلر لیگ که در نتیجه شیوع ویروس کرونا به حالت تعلیق درآمده بود، مختومه اعلام شد و کلوب بروژ که تا پیش از تعلیق بازی‌ها صدرنشین این لیگ بود به‌عنوان قهرمان فصل 20-2019 معرفی شد. لیگ بلژیک اولین و تنها لیگی است که تصمیم به مختومه اعلام کردن بازی‌هایش در فصل جاری گرفته شده است.

یک روز پس از این اتفاق بود که اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) با ارسال بیانیه‌ای مشترک به اتحادیه‌های عضو خود که توسط یوفا، اتحادیه باشگاه‌های اروپایی و لیگ‌های اروپایی تنظیم شده بود، به آنها بابت تعطیل کردن احتمالی لیگ‌های‌شان هشداری جدی داد و این بحث را مطرح کرد که حتی ممکن است نمایندگان این کشورها را از حضور در مسابقات تحت‌نظارت خود کنار بگذارد.

اکنون خبر می‌رسد که مسئولان فوتبال بلژیک ممکن است برای جلوگیری از نقره‌داغ شدن احتمالی از سوی یوفا تصمیم به عقب‌نشینی از تصمیم اولیه خود مبنی بر مختومه اعلام کردن لیگ دسته اول این کشور بگیرند. براساس گزارش‌های منتشرشده قرار بود در تاریخ 15 آوریل (27 فروردین) در مجمع عمومی سازمان لیگ حرفه‌ای بلژیک، پیامدهای ورزشی و مالی مختومه اعلام کردن فصل جاری ژوپیلر لیگ مورد ارزیابی قرار بگیرد که برگزاری این مجمع به تاریخ 24 آوریل (5 اردیبهشت) موکول شد.

قرار است در این مجمع درباره مختومه اعلام کردن لیگ و تأیید بر تصمیم اولیه یا از سرگیری ژوپیلر لیگ تصمیم‌گیری شود. پیش از اینکه این لیگ به خاطر شیوع ویروس کرونا تعطیل شود، کلوب بروژ با 15 امتیاز اختلاف و در فاصله یک هفته مانده به پایان فصل قانونی مسابقات و پیش از بازی‌های پلی‌آف بین شش تیم بالای جدول به منظور تعیین قهرمان و کسب سهمیه‌های مسابقات اروپایی، صدرنشین این لیگ بود.

انتهای پیام/

منبع مطلب: خبرگزاری تسنیم