آکی کائوریسماکی پروژه جدیدش را معرفی کرد

کارگردان نامدار فنلاندی با ساخت یک پروژه جدید به دنیای سینما بازمی‌گردد.

به نقل از ورایتی، آکی کائوریسماکی کارگردان فنلاندی فیلم «لو آور» در سال ۲۰۱۷ بازنشستگی خود از صنعت سینما را اعلام کرده بود، اما حالا تصمیم گرفته یک فیلم سینمایی جدید به نام «برگ‌های مرده» بسازد.

این کارگردان که در آخرین پروژه خود «آن سوی امید» برنده جایزه خرس طلای برلین شده بود، خبر ساخت جدیدترین پروژه خود را روز جمعه از طریق شرکت بی-پلن دیستریبیشون واقع در هلسینکی اعلام کرد.

در این فیلم آلما پویستی نقش‌آفرینی می‌کند. وی که اخیرا در فیلم بیوگرافیکی «تووه» ساخته زیدا برگروث نقش تووه یانسون خالق شخصیت‌های کارتونی «مومینز» را بازی کرده بود با آن فیلم جایزه بهترین بازیگر زن جوایز یوسی سال ۲۰۲۱ را از آن خود کرد.

یوسی واتانن بازیگر که بیشتر به خاطر درام «غول جنگل»‌ شناخته می‌شود هم به جمع بازیگران پیوسته است. هنوز نام بازیگران مکمل فیلم اعلام نشده است.

«برگ‌های مرده» نوزدهمین تجربه کارگردانی کائوریسماکی خواهد بود و مراحل فیلمبرداری آن از اواخر آگوست در هلسینکی آغاز می‌شود. این چهارمین پروژه این کارگردان فنلاندی در مجموعه‌ای از فیلم‌هایی خواهد بود که تا به حال شامل «سایه‌های بهشت»، «آریل» و «دختر کارخانه کبریت‌سازی» شده است.

یک بار دیگر، این فیلم توسط فیلمبردار مورد اعتماد کائوریسماکی یعنی تیمو سالمینن فیلمبرداری می‌شود. سالمینن در حال حاضر مشغول کار روی پروژه «یورکا» ساخته لیساندرو آلونسو با نقش‌آفرینی ویگو مورتنسن است.

کائوریسماکی درباره فیلم جدیدش گفت: به نظر می‌رسد کمدی تراژیک ژانر من باشد. دوست دارم به تم‌های موضوعی جوانی‌ام برگردم و درباره تقلاهای مردی کوچک مقابل سیستم بی‌چهره – و البته خودش – صحبت کنم و در عین حال طنز را فراموش نکنم.

این فیلم توسط شرکت اسپوتنیک که متعلق به خود کائوریسماکی است تهیه می‌شود و در سال ۲۰۲۳ اکران عمومی خواهد شد.