آمار فروش سینمای ایران در هفته دوم خرداد 1401

از فروش ۲ میلیاردی علف زار تا فروش دو رقمی پسران دریا در یک هفته اخیر کمترین میزان فروش سینمای ایران متعلق به فیلم پسران دریا بوده است.

چند فیلم جدید در دو هفته گذشته به فهرست اکران سینما‌های سراسر کشور اضافه شدند که ژانر بیشتر این فیلم‌ها هم اجتماعی است.

 فیلم انفرادی به کارگردانی مسعود اطیابی و با بازی رضا عطاران، احمد مهرانفر و مهدی هاشمی که گونه ظنز دارد، در هفت روز اخیر ۳ میلیارد و چهارصد و ۲۲ میلیون تومان فروش داشت و مجموع فروش این فیلم از مرز ۲۵ میلیارد تومان گذاشت.

سلفی با دموکراسی به کارگردانی علی عطشانی در ۹ روزی که بر روی پرده سینما‌ها نمایش داشته، در مجموع ۴۵ میلیون تومان به فروش رفته است.

اکران فیلم علف زار به تهیه کنندگی بهرام رادان و کارگردانی کاظم دانشی هم از سوم خرداد آغاز شده و در هفت روز اخیر ۲ میلیارد تومان فروش داشت تا مجموع فروش یکی از فیلم‌های برتر چهلمین جشنواره فیلم فجر از ۲ میلیارد و پانصد میلیون تومان عبور کند.

با فروش ۶۲ میلیون تومانی فیلم لامینور در هفته اخیر، مجموع فروش جدیدترین ساخته داریوش مهرجویی به ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان رسید. فیلم مجبوریم اثر رضا درمیشیان است که در هفت روز اخیر ۲۵۶ میلیون تومان و در ۲۳ روز از گذشت اکران، ۱ میلیارد و ۱۷۲ میلیون تومان فروش داشته است.

مغز استخوان کاری از حمیدرضا قربانی است که در هفته اخیر ۱۸۶ میلیون تومان و در مجموع ۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان فروش داشته است.

پسران دریا کار مشترک افشین هاشمی و حسین قاسمی جامی با فروش ۵ میلیون تومانی در یک هفته و مجموع فروش ۶ میلیون تومانی، در انتهای جدول فروش هفتگی قرار دارد.

فیلم «چند می‌گیری گریه کنی ۲» هم با فروش ششصد و پنجاه میلیون تومانی در یک هفته در مجموع به فروش ۱ میلیارد و ششصد میلیون تومانی دست یافته است.